לא כל הנוצץ זהב – 4 טיפים בעת לקיחת הלוואה

לקיחת הלוואות היא לא מצב אידיאלי, אך מדובר במצב מתבקש במקרים רבים. פעמים רבות ההלוואה משמשת כקרש קפיצה לכניסה להשקעה משתלמת ורווחית. אין סיבה לוותר על הלוואות טובות כל עוד והן יכולות לסייע ללווה אותן. אך יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל הנוצץ זהב הוא, ויש לבדוק לפני כל לקיחת הלוואה את שאר הנתונים הקיימים.

 

טיפ ראשון – בדקו את חשיבות לקיחת ההלוואה

לפני כל לקיחת הלוואה, חשוב לבדוק, האם ניתן להסתדר בלעדיה? יש מקרים בהם מוצעת הלוואה משתלמת במיוחד, אך היא לא מוצעת לאדם הנכון. יש מקרים בהם ניתן להסתדר ללא הלוואה ולכן חבל לקחת הלוואה כשלא צריך אותה. יחד עם זאת, אם אתם חייבים מקור כספי נוסף באופן חד פעמי, הלוואה היא מקור מצוין שיכול לסייע לכם ולמנוע ממכם משבר כלכלי אפשרי. חשוב לבדוק כל מקרה לגופו בבחינה מדוקדקת.

כאשר אתם בודקים אם אתם באמת חייבים את ההלוואה המוצעת לכם, בדקו אם אתם צריכים את הכסף שלכם כדי לממש רצון שלכם שניתן לוותר עליו או שמדובר בצורך קריטי וחשוב שעלול להמיט עליכם משבר לא נעים. כמה שזה נשמע פחות סימפטי, במקרים מסוימים יהיה נכון לצאת לחופשה זולה יותר ולהפחית את העלויות מאשר להתחייב על הלוואה.

 

טיפ שני – בדקו את יכולת ההחזר שלכם

לפני לקיחת הלוואה, יכולת ההחזר שלכם נבדקת לצורך אישור ההלוואה. אך חשוב שאתם שמכירים את ההוצאות השוטפות שלכם בצורה טובה יותר מכל אחד אחר, תבדקו שאכן אין לכם בעיה לעמוד בגובה ההחזר החודשי הצפוי מלקיחת ההלוואה המוצעת לכם. בחישוב יכולת החזר החודשי שלכם, השאירו לעצמכם מרווח להוצאות בלתי צפויות ואל תחנקו את עצמכם בהתחייבויות חודשיות.

 

טיפ שלישי – נהלו משא ומתן על הריבית

כל חברה פיננסית המציעה לכם הלוואה מרוויחה ריבית בסופו של דבר מההלוואה שהיא נותנת לכם. באפשרותכם להוזיל את גובה הריבית של ההלוואה על ידי ניהול משא ומתן בצורה מכבדת ונעימה. זה אמנם לא שוק עירוני בו נשמעות צעקות והתמקחויות, אך שוק הפיננסים הוא לגמרי שוק תחרותי ואם תציגו הצעת הלוואה שניתנה לכם ממקור אחר, ייתכן ותקבלו הצעה זולה יותר. כדי לעשות זאת בצורה נכונה חשוב להיעזר באיש מקצוע.

 

טיפ רביעי -שמרו על דירוג אשראי גבוה

כאשר גוף פיננסי קובע את הריביות על ההלוואה, הוא בודק את הדירוג האשראי של הלווה. דו"ח דירוג אשראי משקף את מצבו הפיננסי והתנהלותו הכלכלית של הלווה. אדם שלא עומד בהתחייבויותיו הכלכליות וחוזרים לו הו"ק, צ'קים וכדומה, יקבל ציון נמוך בדירוג האשראי שלו. מסיבה זו חשוב להתנהל נכון כלכלית. ככל שדירוג האשראי יהיה נמוך יותר, יהיה קשה יותר להשיג הלוואה בתנאים משתלמים. אם אתם מעוניינים לדעת מה דירוג האשראי שלכם, כנסו להזמין אותו מאתר קפטן קרדיט.

חשוב לזכור בכל לקיחת הלוואה כי אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

דולרים

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו