החלטתם להתגרש? כך תעשו זאת בלי לפגוע בילדים

כאשר זוג עם ילדים מחליט לפרק את הזוגיות והמשפחה, אין ולו צל צילו של ספק שהדבר הכי חשוב, ללא שום תחרות, שצריך להילקח בחשבון הוא קודם כל ההגנה על רגשות ילדי הזוג. יש לכך חשיבות יתר כאשר מדובר בילדים צעירים אשר נפשם רכה ופגיעה יותר, ומושפעת בקלות יתרה מן השינוי הדרסטי בחייהם.

 

מאיפה להתחיל?

ישנם לא מעט היבטים שצריכים להילקח בחשבון בזמן הדיון על משמורת על הילדים בתהליך הגירושים. ראשית יאמר לכם כל עורך דין (או מגשר, לצורך העניין) שתיפנו אליו, שיש להימנע ממריבות לפני הילדים. בכך אין שום מקום להקל ראש. הילדים בכל הגילים רואים הכל, שומעים הכל ומפנימים בדרכם.

לכן, חשוב מאוד לתווך להם את כל השלבים בתהליך בצורה מותאמת גיל, שקולה ורגועה, וכמובן גם להקפיד כל הזמן לוודא שכל פגיעה שתיגרם להם תוך כדי הגירושים תהיה ממוזערת ונשלטת ככל שרק ניתן. טובת הילד אינה סתם סיסמה ריקה מתוכן, ולכן חשוב לבדוק איפה ייטב לילדים לגדול, אצל איזה הורה הם יזכו לסביבה יותר בטוחה ומוגנת, ובאיזה פורמט בדיוק. גם תמיכה נפשית מקצועית מומלצת.

החליטה להתגרש

מזונות

אם הילדים מתגוררים באופן קבוע רק אצל אחד מן ההורים, בכל זאת גם הצד השני מחויב בכלכלתם. מה זה כולל? מגורים ("מדור" כפי שנקרא בעגה המשפטית) כלומר קורת גג. מלבושים כלומר ביגוד תואם את גילם ואת גודלם של הילדים והנעלה לפי מידתם והעונה. מזון ומשקה, המהווים את הצורך הבסיסי ביותר שלהם לצורך קיומם.

מרפא, כלומר כל צרכיהם הרפואיים ולעתים אף מעבר למינימום ההכרחי – למשל תהליך של טיפול נפשי, יישור שיניים וכל הכרוך בבריאותם ורווחתם. חינוך, דהיינו כל מה שנופל תחת הגדרת ההשכלה של הילדים, כולל תשלומים נוספים למסגרות החינוך, לחוגי העשרה ושיעורי עזר וכן הלאה.

 

הסדרי ראייה

כאשר מדובר על משמורת מלאה של צד אחד, חשוב מאוד גם לשמור על הסדרי ראייה קבועים, שיאפשרו להורה השני לקיים קשר רצוף וקבוע עם הילדים, ולילדים לגדול עם נוכחות של שני ההורים בחייהם – אפילו אם אינם מתגוררים עוד תחת אותה קורת גג.

 

איך מחליטים בעצם?

כאשר נראה כי שני ההורים יכולים לספק לילדים מסגרת תומכת בצורה דומה או זהה, ניתן להחליט על חלוקה שוויונית והוגנת בין הצדדים. במקרה כזה מתייתר הצורך בהסדרי ראייה, כיוון שההסכם בין הצדדים מכסה את כל ההיבטים הדרושים, בהם למשל: מה קורה אם אחד הילדים חולה ולא יכול ללכת למסגרת החינוכית, מי מההורים אחראי למצוא פתרון או להישאר איתו, מי לוקח לרופא, מה אם יש חגים או ימי חופש וכיוצא בזה.

 

סיכום

ישנו מקום למשא ומתן בגירושים, אך בענייני משמורת רווחת הילדים רק היא זו שקובעת בסופו של דבר.

עורך דין גירושין

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »