למה אמן חושים לא מגלה את סודותיו?

מופעים של אמני חושים וקוסמים תמיד משאירים את הצופים שלהם פעורי פה ומרוגשים. יש משהו עוצר נשימה בחוויה המדהימה שבעשיית קסמים ועל כל זאת ועוד לאחרונה הפופולאריות של מופעי קוסמים עולה ומרקיעת שחקים.

העיסוק במופעי אומני חושים הגיע גם לטלוויזיה ולשידורים המבוקשים בערוצים הגדולים ומכאן שגם לתוך התוכניות האומנותיות של האירועים הפרטיים והעסקיים. אם גם אתכם מאוד מעניין מה עומד מאחורי הקסמים שעושים אמני החושים, בטח עולה לכם השאלה למה בעצם אמן חושים לא מגלה את סודותיו ? הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים.

 

מהי אומנות חושים?

אומנות חושים היא נישה מבוססת המגיעה מעולם הקסמים כמו שכולנו מכירים אותו. עולם הקסמים התחיל להתפתח לפני הרבה שנים והיו תקופות ארוכות בהיסטוריה שהרבה קוסמים ואמני חושים השתמשו בידע ובכישרון שלהם כדי לשחק תפקידים של מגידי עתידות וכשפים.

כיום, אומנות החושים והקוסמות שייכת לתחום הבידור ומהווה ענף מצליח מאוד שמגלגל הרבה כספים בשנה בארץ ובעולם. קוסם עושה את פעולותיו בזריזות ידיים ובטכניקות של תעתועים ואת זאת הוא עושה על חפצים שונים ולעיתים גם על בני  אדם, לעומת זאת, אמן החושים עושה את פעולותיו על המוח האנושי.

אמן חושים לומד פסיכולוגיה אישית וחברתית וכמו כן לומד לעומק התנהגויות של האדם. הטכניקה של אמן החושים מתבססת על ניבוי צעדיו של המשתתף בכך שהוא מכיר את ההתניות המקובלות והדפוסים המוכרים במוח האדם ובכך נותן תחושה של קסם. כנסו ללינק לעוד מידע – ירון זיגי אמן חושים.

 

אז למה חשוב לאמן החושים לא לגלות את סודותיו?

כל היופי במופע של קוסמים הוא הפקט ההפתעה. אין ספק שברגע שנדע מה עומד מאחורי המופע ומה הידע שיש בידו של האמן, אנחנו פחות נתרגש ופחות נצפה בכיליון עיניים לדעת מה הצעד הבא שלו. אמן חושים מחזיק בידע שרובנו לא יודעים, כפי שצוין, הידע מבוסס על הנחות פסיכולוגיות שקשורות להתניות קבועות במוח אדם.

זאת אומרת, שברגע שנדע הפועלה לא תתקיים כי ההתנייה לא תתאפשר. חשוב מאוד לאפשר לנו להנות ממופע קוסמים בלי לרצות לדעת מה עומד מאחורי הקסמים ובכך להרוס לנו את המופע.

הרבה קוסמים מדווחים שדווקא בארץ, הקהל חווה יותר קושי להחזיק את עצמו בלי לרצות לדעת מה עומד מאחורי הקסם ורבות שתוספים את האמן אחרי המופע ודורשים ממנו הסברים איך עשה כל קסם ומה עומד מאחורי זה, מה שלרוב מלווה בהנחות וזלזולים שנובעים מחוץ ידע.

לעומת חוץ לארץ, שם מי שמופיע מדווח שהצופים מורגלים לתחום הזה ולא דורשים כלל לדעת מה עומד מאחורי הקסם אלא משאירים את הכבוד לאמן ולאיכות של הלא נודע. מומלץ מאוד לאפשר לעצמכם להינות מהקסם ממש כמו שהיינו ילדים, ולתת לקסם להתרחש.

מכשף

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »