מהו איבחון פסיכודיאגנוסטי ולמה מבצעים אותו

איבחונים, או מבחנים פסיכודיאגנוסטים הם כלים המשמשים את הפסיכולוגים לצורך הערכה של מבנה אישיות. מי שעורכים את האבחון הם פסיכולוגים קליניים באמצעות ראיון וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה.

 

סוגים שונים של מבחנים פסיכודיאגנוסטים

איבחון פסיכודיאגנוסטי, הוא האבחון הפסיכולוגי המקיף ביותר, הכולל מגוון גדול של כלים אבחוניים, המעניקים תמונה מלאה וכוללת של מצבו ההתנהגותי – הקוגניטיבי של הנבדק. האיבחון נערך על ידי פסיכולוג קליני ויש לו יתרונות רבים:

הוא מסייע בתכנון המשך טיפול פסיכולוגי, הוא מסייע בקביעת סיכויי ההצלחה של תהליך טיפולי, הוא מאפשר למטופל ליצור קשר איכותי וברור עם בני משפחתו ומפחית את החשש לנשירה מתהליך טיפולי בגלל חרדות ופחדים.

תוצאות אבחון

 

אבחון פסיכודיאגנוסטי יכול להיערך מטעמים שונים

  • אחד הבולטים שבהם הוא מבחן מסוגלות הורית, שמטרתו לקבוע אם ההורים, או אחד מהם, מתאימים לקבלת משמורת על ילדם, או לאמץ ילד. באבחון כזה, נערכות פגישות עם שני ההורים ועם הילד, כדי להעריך את מצבם ולתת המלצה מבוססת לבית המשפט, הנדרש לפסוק בנושא משמורת, או אימוץ למשל. אבחון מסוגלות הורית מתבצע באמצעות מספר פגישות שעורך המאבחן עם כל אחד מההורים ועם הילד בנפרד. בנוסף, הפסיכולוג המאבחן יערוך תצפית בבית, או בקליניקה, כדי לקבל מושג על האינטראקציה בין ההורים לילד והוא עשוי לבקש גם ראיונות נוספים עם מקורבים למשפחה ולבדוק מסמכים משפטיים וחוקיים הנוגעים לתיק המשמורת. לאחר כל אלה, המאבחן יכין דו"ח מפורט ומנומק ויעביר אותו לשופט הממונה על התיק.
  • זיהוי הגורמים לעבריינות – אבחון פסיכודיאגנוסטי מאפשר להבחין האם אדם ביצע עבירה מסוימת בגלל מבנה האישיות שלו, בגלל התקף פסיכוטי, או בגלל סיבות אחרות.
  • ניתן להשתמש באבחון פסיכודיאגנוסטי גם לצורך הערכת מסוכנות ולתת אינדיקציה לגבי אדם, שעשוי להיראות נורמטיבי ומתפקד, אך ייתכן שיש לו נטייה להתפרצות אלימה בעת לחץ נפשי.
  • התאמה לטיפול – לעיתים נעזרים באבחון פסיכודיאגנוסטי כדי להעריך האם יש סיכוי לטפל בבעיית התנהגות של אנשים צעירים ולמנוע מהם להפוך לעבריינים.

 

לסיכום: אבחון פסיכודיאגנוסטי בשירות הציבור

אם אתם זקוקים לאסמכתא שתוכיח שאתם הורים טובים, איבחון פסיכודיאגנוסטי עשוי להיות התשובה שחיפשתם, אך איבחון כזה יכול לתת מענה לשלל צרכים ושאלות בתחום הפסיכולוגיה ולסייע לאנשים רבים לקדם את מצבם הנפשי ולשפר את מצבם הכללי.

הסביבה בה אנו חיים משפיעה לאין ערוך על מצבנו הנפשי ותכונן סביבה נעימה ונוחה למגורים, סביבת עבודה שמספקת לכם מענה לצרכים רגשיים, בנוסף לשכר הרצוי ולתנאים הנוחים, היא אחד הגורמים המשפיעים על בריאות הנפש. תורת עיצוב הפנים הפכה לגורם חשוב בעיצוב מרחבי מחיה ועבודה ולא בכדי – ההשפעה של הגורם הסביבתי על בריאות האדם היא מכרעת וחשוב להשקיע בה וליצור סביבה שכל חלקיה מספקים לנו פתרונות פונקציונליים לחיים נוחים, אך שתהיה גם מלאה בפריטים ורהיטים שמסבים לנו נחת ותחושה נעימה בזכות העיצוב שלהם. עיצוב הבית הוא אלמנט חשוב ליצירת חיים נוחים ובריאים, אז קחו לכם רגע, היכנסו לקרא גם על ארונות בגדים במבצע ותהיו בריאים!

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »