מהו הליך גירושים מהיר ואיך מטפלים בפרטים הטכניים

הליך גירושים מהיר, נעשה בהסכמת שני הצדדים, המוכנים במקום לנהל קרבות מתישים בבית משפט, להגיע להסכמות משותפות, בנושאים השונים.

בעזרת ההגעה להסכמות משותפות, ניתן להפחית את מספר הדיונים, שיש צורך להגיע אליהם לבית המשפט, וכך ניתן לצמצם את זמן ההליך כולו.

אולם כיצד ניתן להגיע להסכמות? במאמר זה נבדוק מהן האפשרויות, העומדות בפני בני זוג, המעוניינים בהליך גירושים מהיר.

 

הסכם גירושים עצמאי או על ידי מגשר

התנאי הראשון להליך גירושים מהיר של בני זוג, הוא חתימתם על הסכם הגירושים. זוגות רשאים לערוך הסכם גירושים בצורה עצמאית, או להיעזר במגשר. אולם, חשוב להסכים על הסעיפים השונים הכלולים בהסכם, בהבנה ובנכונות.

 

הסכם גירושים בעזרת גישור

אפשרות ראשונה, היא לפנות למגשר שהוא גם עו"ד. גישור מאפשר לשני בני הזוג לדבר בצורה ממוקדת, עניינית ומכבדת, על כל הסעיפים המשפטיים, הנכללים בהסכם הגירושים. המגשר נמצא שם כדי לשמור על שיח מכבד, ולמנוע וויכוח שעלול לגרום לקושי במשא ומתן. הגישור נועד כדי לתת לבני הזוג, את המקום לפרוט את טענותיהם ורצונותיהם, בכל עניין ועניין, כאשר תפקידו של המגשר, הוא למקד את הנושאים.

המגשר מציע אפשרויות שונות של פתרונות ופשרה בין בני הזוג, וכאשר הם מגיעים להסכמה בכל הסעיפים, מנסח המגשר את ההסכם, המובא לאחר מכן לאישור משפטי.

 

הסכם גירושים המנוסח עצמאית

האפשרות השנייה הקיימת לניסוח הסכם גירושים, היא בצורה עצמאית. אפשרות זו אינה מומלצת, כיוון שיש חשיבות לכל סעיף ולכל פרט בהסכם, ורצוי לא להשמיט דבר ולא לקפח צד אחד. כדי לנסח הסכם מקצועי, ניתן לקבל עזרה מעו"ד אחד, שמייצג את בני הזוג במשותף.

 

מה כלול בהסכם הגירושים

הסכם הגירושים צריך לכלול סעיפים שונים, העוסקים בחלוקתו של הרכוש המשותף, ההסדרים למשמורת על הילדים, הסדרי ראייה במקרה שהמשמורת אינה משותפת, תשלום דמי המזונות, הוצאות נוספות, חינוכם של הילדים ועוד. כאשר החשיבות העליונה היא טובתם של הילדים.

במקרה וקיים הסכם ממון שנערך על ידי בני הזוג, הסכם הגירושים יהיה מהיר אף יותר, כיוון שרוב חילוקי הדעות, מושתתים על נושאי הרכוש.

 

הגשת הסכם הגירושים

לאחר שהגיעו בני הזוג להסכמה, ואף חתמו על הסכם הגירושים, יש להגישו לבית המשפט האזרחי או לבית הדין הרבני – כדי שיאושר. כאשר יפתח תיק הגירושין ותוגש הבקשה לגירושין, יצורף אליו גם ההסכם שאושר.

 

לסכום

הליך גירושים מהיר, תלוי במהירות ההגעה של בני הזוג להסכם גירושים. הסכם גירושים עוסק בחלוקתו של הרכוש המשותף, ההסדרים למשמורת על הילדים, תשלום דמי המזונות, ועוד, כאשר החשיבות העליונה היא, טובתם של הילדים. כדי להגיע להסכם גירושים מהיר, ניתן לפנות למגשר שהוא גם עורך דין גירושים, או לנסח את ההסכם בצורה עצמאית.

 

פסיקה משפטית

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »