מה הוא פיתוח תוכנה?

אחד האתגרים המרכזיים בעולם התוכנה הוא היכולת לתרגם מחשבה או רצון של אדם אחד לתוכנה שעובדת בפועל. במקרים רבים, מי שזקוק לתוכנה או חשב על הרעיון מאחוריה לא מחזיק בהשכלה הרלוונטית שיכולה לאפשר לו לכתוב את אותה תוכנה. בדיוק במקום הזה נכנס התפקיד של פיתוח תוכנה, ואנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שצריך לדעת עליו.

 

פיתוח תוכנה

תוכנה היא כלי שנועד לשרת צורך מסוים. הליך הפיתוח של התוכנה יכול  להתבצע בשתי דרכים עיקריות. האפשרות הראשונה היא זו שבה מפתח תוכנה חושב על רעיון מסוים שיכול להיות יעיל עבור חברה, ארגון, אדם פרטי או הציבור הרחב והוא מפתח את התוכנה הזו. המטרה שלו היא לגרום לאנשים להשתמש בתוכנה שלו מתוך הנחה שהיא עוזרת להם.

האפשרות השנייה שבה נתמקד היא פיתוח של תוכנה כתוצאה מצורך מסוים. הצורך הזה יכול להתעורר בתוך ארגון, עסק או כל קבוצה אחרת שבה יש צורך לכלי שיהפוך את העבודה לנוחה יותר. בדרך כלל, למי שהעלה את הצורך אין יכולת לפתח את התוכנה, ולכן הוא נזקק לשירות של איש מקצוע מהתחום. https://readygroup.co.il

פיתוח תוכנה

רצון מול יכולת

הדבר החשוב ביותר להבין בהליך פיתוח תוכנה הוא הרצון מול היכולת. היכולת היא משהו ששייך למפתח, והאיכות של התוכנה תיקבע לפי היכולת הזו. הרצון הוא של מי שהגה את הרעיון או העלה את הדרישה, והמפתח צריך לעשות את כל המאמצים ללכת לקראתו. כמובן, ישנם מקרים שבהם הרצון הזה לא ניתן להגשמה, אולם המפתח צריך לעשות כל מה שהוא יכול.

 

מי אמור להשתמש בתוכנה

נקודה נוספת שאותה מפתח התוכנה צריך לקחת בחשבון היא קהל היעד שאמור לעשות שימוש באותה תוכנה. תוכנה שנכתבת עבור הציבור הרחב שונה מזו שנכתבת עבור עובדים בחברת הייטק, ואילו תוכנה לניהול משימות שונה מזו של חברת מכירות. מול עיניו של המפתח צריך לעמוד קהל היעד שהולך לקחת חלק בתוכנה הזו, כדי לא ליצור תוכנה שלא תהיה נגישה למי שמשתמש בה.

פיתוח תוכנה

מחקר וסקר שוק

הדבר האחרון שעליו כדאי לתת את הדעת הוא ביצוע של מחקר וסקר שוק לפני שמתחילים את פיתוח התוכנה. במקרים רבים התוכנה שעליה חשבתם קיימת בצורה כזו או אחרת, או שניתן להתבסס על רעיון קיים ולשפר אותו. זה יאפשר לכם לעבוד בצורה מהירה יותר, ולחסוך מראש הרבה טעויות שאחרים כבר ביצעו לפניכם.

 

לסיכום

בפיתוח תוכנה אנחנו מנסים לתרגם רעיון או צורך של אדם או קבוצה מסוימת לתוכנה שעובדת בפועל. במהלך הפיתוח עלינו לחשוב היטב מי קהל היעד שאמור להשתמש בתוכנה הזו, כיון שיש לזה השפעה רבה על הדרך שבה נעצב את התוכנה. חשוב מאוד לבחור אנשי מקצוע מתאימים שידעו איך לבנות את התוכנה בצורה המבוקשת, בלי לכפות את הרצון שלהם על התוכנה.

פיתוח תוכנה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו