מה זה סליקה ואיך לעשות זאת באתר שלך

סליקה היא תהליך שמתרחש באופן יומיומי, והוא בסיסי וחשוב לכל בית עסק.

הסליקה מאפשרת לנו לגבות מלקוחותינו תשלום בצורה נוחה, מהירה ומאובטחת.

אם כך, מאמר זה שואף להסביר באופן ברור מהי סליקה, ואיך תשלבו אותה בעסק שלכם.

 

מה זה סליקה?

למעשה, גם מבלי לדעת מה זה סליקה, כולנו נעזרנו בתהליך זה במהלך חיינו. סליקה, היא מונח המתאר את תהליך העברת התשלום מהלקוח אל בית העסק. בדרך כלל נעזרים בשירותי סליקה לאחר שהלקוח מקבל מוצר או שירות מבית העסק. כיום, הסליקה הרלוונטית ביותר לבעלי עסק היא סליקה באמצעות כרטיסי אשראי, כיוון שזה מאפשר למשוך באופן פשוט ומהיר כסף מחשבון הלקוח ולהעבירו באופן אוטומטי לחשבון בית העסק.

 

תהליך העברת הכסף מחשבון הלקוח לחשבון בית העסק

העברת התשלום מהלקוח לבית העסק מתרחש בכמה שלבים פשוטים:

 

  1. העברת פרטי כרטיס האשראי בתשתית שב"א

הלקוח מספק את פרטי כרטיס האשראי שלו שמוזנים למערכת שירותי בנק אוטומטיים (שב"א). ניתן להזין את הפרטים ידנית, באמצעות העברות כרטיס או באמצעות מתווכים כדוגמת Paypal. בדרך כלל נדרש מבית העסק לשלם תשלום חד פעמי לשם הקמת מסוף משלו בשב"א. עם זאת, כאשר מדובר בעסקים קטנים (הכנסות של עד 50,000 שקלים בשנה) ניתן לחסוך את דמי הקמת המסוף באמצעות הצטרפות לגוף מאגד.

 

  1. חברת סליקה

חברת הסליקה היא זו המקשרת בין חשבון הבנק של הלקוח לחשבון של בית העסק. היא מעבירה את פרטי העסקה לשב"א לשם קבלת אישור. חברת הסליקה מאפשרת גם הקמה של דפי תשלום ויצירה של חשבוניות בקלות ובנוחות.

 

  1. הגוף הסולק

הגוף הסולק הוא למעשה חברת כרטיסי האשראי אליה רשום הלקוח. לאחר שהסולק קיבל אישור עסקה מהשב"א, הוא מזכה את בעל העסק בסכום העסקה.

 

אמצעים דרכם ניתן לבצע סליקה בכרטיסי אשראי

ניתן לבצע סליקה במגוון אמצעים:

  1. סליקה טלפונית
  2. סליקה באינטרנט
  3. סליקה באמצעות הוראת קבע
  4. סליקה באמצעות מסוף ייחודי לסליקה בטלפון הנייד
  5. סליקה באמצעות אפליקציה בסמארטפון
  6. סליקה באמצעות קורא כרטיסי אשראי המחובר למסוף

 

כיצד תשלבו שירותי סליקה באתר שלכם?

על מנת לשלב שירותי סליקה בעסק שלכם, פנו לאחת מחברות הסליקה המוכרות והן יעזרו לכם לשלב את השירות הנדרש. הן יעזרו בהקמת עמוד לתשלום ובהפקת חשבוניות אוטומטיות. חשוב לוודא כי החברה אותה אתם בוחרים משלבת את כלל שירותי התשלום שאתם מעוניינים להציע ללקוחותיכם. למשל, כדאי שהחברה תאפשר סליקה של כל חברות כרטיסי האשראי, או יאפשרו סליקה באמצעות Paypal וכדומה.

 

לסיכום

קל ופשוט לשלב סליקה באמצעות האינטרנט בעסק שלכם. מדובר בחיסכון לא מבוטל של כסף ושל בעיות אבטחת מידע בעת העברת התשלום. מומלץ להיעזר בחברת סליקה מוכרת ששומרת על סטנדרט אבטחת המידע ומאפשרת ללקוח לשלם במגוון אמצעי תשלום.

מכשיר חיוב

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »