מה כרוך בשיקום מבנין מסוכנים?

הרס יזום של מבנה מסוכן שאירע לאחרונה במרכז הארץ הוביל אנשים רבים להתעניין בנושא. שכן, מדובר במצב די מלחיץ שגורם לרבים מאתנו לתהות איך בניין הופך להיות מוגדר כמסוכן? איך ההליך מתבצע? ומה כרוך בשיקום של מבנים מסוכנים? כדי לענות על כל השאלות הללו, יצאנו בסדרת מדריכים מקיפה, בה נבדוק בכל פעם מענה לשאלה אחרת. מדריך זה הוא האחרון בסדרה והפעם, נציג בפניכם מה כרוך בשיקום של מבנים מסוכנים. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע הנחוץ לכם בנושא זה.

 

תשלימו את החומר – מה זה מבנה מסוכן?

אם מסיבה כלשהי לא קראתם את המדריכים הקודמים שלנו, אבל כן שמעתם על מבנים שהתפרקו לאחרונה, כדאי שתדעו מה היא ההגדרה של מבנה מסוכן. שכן, זה הבסיס של המדריך הנוכחי. מבנה מסוג זה הוא כזה שלעיתים לא דורש הריסה, אלא הוא מהווה סכנה לדיירים ולסובבים אותו. הסכנה עשויה לבוא לידי ביטוי בעקבות כל מיני מצבים, למשל:

  • מרפסות רופפות
  • הופעה של סדקים ושברים ברחבי הבניין
  • אריחי חיפוי שנופלים ממקומם ועוד

 

מה כרוך בשיקום של מבנים מסוכנים? הדבר ה – 1: אישור של הדיירים

כדי שניתן יהיה לבצע הליך של שיקום מבנים החברה למבנים מסוכנים יש צורך באישור של כל דיירי הבניין. לפי החוק, לאחר שמתקבל צו מבנה מסוכן, ישנם 90 יום לתיקון של הליקויים, אחרת, הדיירים בבניין מסתכנים בתביעות משפטיות ובמקרים חריגים אף בעיקול הנכס. שכן, מדובר בסכנה ממשית לא רק להם, אלא גם לאנשים שמסתובבים בקרבת הבניין. כדי שניתן יהיה להתחיל בהליך, יש לרכז את כל הדיירים ולהגיע למצב שבו כולם מאשרים את ההליך.

איש תחזוקה

מה כרוך בשיקום של מבנים מסוכנים? הדבר ה – 2: איתור בעלי מקצוע מוסמכים

אי אפשר לשקם מבנה מסוכן ללא בעלי מקצוע שמכירים את התחום באופן מקיף. חשוב מאוד לפנות אל מהנדס בניין שיש לו רישיון עבודה בתוקף. שכן, הוא זה שייצג את דיירי הבניין לאורך ההליך כולו אל מול הרשויות השונות.

 

טיפ חשוב לקראת סיום

חשוב מאוד לציין כי ישנה חשיבות גבוהה ביצירת קשר עם מהנדס מוסמך ומומלץ. שימו לב – אין זה מספיק שיהיה לו רישיון בתוקף. אתם, הדיירים, אחראיים לבדוק כי מדובר בבעל מקצוע שביצע בעבר הליך של שיקום מבנים מסוכנים וכי הוא נחשב למומלץ בתחום. הרי אתם רוצים להיות בטוחים שההליך יתבצע על הצד הטוב ביותר, ללא הפתעות. אנו ממליצים לקרוא חוות דעת על הנדסאי בניין בפלטפורמות הבאות:

  • פייסבוק
  • פורומים שעוסקים בתחום הבנייה
  • לשונית הביקורות של גוגל

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה כרוך בשיקום של מבנים מסוכנים. כעת, יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק לצאת לדרך וליישם את הנכתב לעיל.

בניינים

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

קופת צדקה
כללי
מה החשיבות של קופת צדקה?

קופות הצדקה מוצבות בבתי כנסת, סופרים ובתי אב רבים. קיומן במרחבים שונים הוביל לסקרנות בקרב הציבור שביקש לדעת מה החשיבות של פריט זה? השמועה הגיעה

לכתבה »
אש פחם של תחנת כוח
כללי
איך עובד החשמל בישראל?

מערכת החשמל בישראל היא מערכת מורכבת הכוללת מספר גורמים שעובדים יחד כדי לספק חשמל לבתים ולעסקים ברחבי הארץ. הנה סקירה קצרה של אופן פעולת המערכת.

לכתבה »