מוזמנים לעתיד: המקצועות המבוקשים ביותר בענף הטכנולוגיה

אנחנו רגילים לשמוע סיפורים מההורים שלנו על העולם בו גדלו, אבל לא צריך ללכת רחוק – גם אם נביט כמה שנים אחורה מהיום, הטכנולוגיה המתפתחת בקצב מסחרר שינתה את חיינו ללא היכר. הפתרון – אין מנוס אלא להתאים את עצמנו ואם אפשר להשתלב ולהיות חלק מה(ת)עשייה, מה טוב. איך עושים את זה? כל התשובות ממש כאן.

 

לפני כעשור היו מי שהשכילו לראות קדימה ולהכריז כי עד אמצע העשור השלישי במאה ה-21, כמחצית מהמקצועות המבוצעים כיום על ידי בני אדם יוחלפו במכונות – זה נשמע מטורף, אבל היום אנחנו יודעים שהמציאות עולה על פני כל דמיון וברגע שנכנס שחקן, או ליתר דיוק – שחקנית, חדשה לתמונה, היא טרפה את כל הקלפים. אנחנו מדברים כמובן על הבינה המלאכותית.

כיום הצפי להשפעה על מקצועות המשק הרבה יותר רחב וכבר יש מי שמצאו את עבודתם "מיותרת" (או אולי "מיותמת"?). אבל כמו שאומרים – אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם, ובמילים פשוטות – זה הזמן שגם אנחנו נעבור טרנספורמציה, נרחיב את הידע ונעשה הסבה לאחד המקצועות המבוקשים בענפי הטכנולוגיה העתידיים.

 

מהם המקצועות הכי מבוקשים בענף הטכנולוגיה?

לפני הכל חשוב להבין שכל מה שנראה לנו רלוונטי לעתיד הקרוב, הוא השערה בלבד ולכן תמיד חשוב להוסיף לקרוא, ללמוד ולהתפתח כדי להישאר בעניינים. נכון לעכשיו, יש כמה דברים שכבר די ברורים – לאורך זמן יצטמצמו המקצועות המאויישים על ידי אנשים לטובת מכונות, יהיו חידושים כבירים בדרכי תקשורת, האוכלוסייה תזדקן והפערים הכלכליים יגדלו – והמקצועות המבוקשים יתעסקו בתחומים האלה. בין היתר:

  • בדיקות תוכנה QA – בדיקות, ניתוח והמלצות לשיפור ושדרוג.
  • דאטה ומסדי נתונים – איסוף מידע, ניהולו והפקת מסקנות אפקטיביות.
  • שיווק דיגיטלי – בהתאם להתחדשות הפלטפורמות ודרישות השוק.
  • סייבר ואבטחת מידע – פיתוח והגנה על מערכות מחשוב פנימיות וחיצוניות.
  • פיתוח תוכנה – פיתוח מוצרים דיגיטליים, אפליקציות ומערכות שלמות.

טֶכנוֹלוֹגִיָה

אין לי ניסיון קודם, מה עושים?

יש לא מעט קורסי הכשרה מעשיים, מקצועיים ואפקטיביים שבאמצעותם תוכלו להשתלב מהר יחסית בעולם הטכנולוגי, גם אם הוא זר לכם לחלוטים בשלב זה. בקורסים אלה תקבלו כלים פרקטיים שיאפשרו לכם להתברג בתפקידי מפתח שנראים כרגע רחוקים מתמיד.

ניסיון קודם

לימודי הייטק במכללת ג'ון ברייס

אחרי שהבנו מהם המקצועות המבוקשים ביותר, עולה השאלה המתבקשת מה כדאי ללמוד והתשובה לכך טמונה בכם. על מנת לגלות מהו המסלול המתאים והמדויק עבורכם, תוכלו להסתייע בצוות היועצים של מכללת ג'ון ברייס ולהבין מהן האפשרויות השונות, להתרשם משיעורים לדוגמא ולקבל מושג על אפשרויות התעסוקה בהמשך – ללא עלות.

לסיכום, עולם התעסוקה משתנה ללא היכר ואם אתם לא רוצים להישאר מאחור, זה הזמן לעשות שינוי. למרבה השמחה, זה לא מסובך כמו שזה נשמע ויש מי שילוו אתכם יד ביד.

תעשיית הטכנולוגיה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »