האם מעקות זכוכית זה דבר בטיחותי

טכנולוגיות מתקדמות לייצור זכוכית חזקה משמשות לייצור מגוון עצום של פריטים עיצוביים לבית – החל במדפי זכוכית וכלה במקלחונים ומעקות.

פריטים אלה מאופיינים ביופי שאין עליו עוררין, אבל לא מעט אנשים מרגישים עדיין חוסר ביטחון באשר למידת הבטיחות של התקנת מוצרים מזכוכית, כמו מעקות, שתפקידם להגן על בני אדם בסביבה עם פוטנציאל לסכנה.

זגגות השרון – יצרני פריטי זכוכית בטיחותיים מעל 30 שנה, לבית ולעסק, מסבירים.

 

תקני בטיחות מחמירים

ייצור זכוכית בישראל מבוצע תחת תקנים מחמירים, המחייבים את העוסקים במלאכה לייצר מעקות זכוכית בעובי מינימלי, המבטיח ייצור של מעקות עמידים וחזקים, לא פחות ממעקות עץ למשל.

למעשה, כדי לשבור זכוכית לייצור מעקות דרושה הפעלה של כוח כה רב, שזוהי פעולה כמעט בלתי אפשרית.

 

תכנון מעקות על ידי בעלי מקצוע

התקן הישראלי אינו מסתפק בסוג הזכוכית ועוביה אלא מתייחס גם לתכנון המעקות על ידי מהנדס, אדריכל, או הנדסאי, שיש לו הסמכה מתאימה לעבודה מסוג זה על פי חוק.

כדי להבטיח שהמעקה בבית שלכם אכן מתוכנן לפי התקן, כדאי לבקש אישורים מהקבלן המבצע על שימוש בזכוכית המתאימה ותכנון על ידי בעל מקצוע מתאים, אך ככלל, קבלן שאינו מקפיד על התקנים הללו פועל בניגוד לחוק.

 

תכנון בטיחותי של מבנה המעקה

אז דיברנו על סוג הזכוכית, המיוצרת תחת תקנים מחמירים ודיברנו על תכנון המעקה על ידי מומחים, שיש להם הסמכה מתאימה, אבל מסתבר שזה לא הכל.

התקנת מעקה מחייבת עיצוב מאוד ספציפי, המתייחס לגובה המינימלי למעקה יציב שבאמת יכול להגן מפני נפילה, וכן צורת המעקה עצמה, חייבת להיות חלקה, ללא בליטות וחורים, שיכולים לאפשר טיפוס על המעקה ואחריו נפילה.

במקרה של מעקות זכוכית למדרגות, הקן קובע כי גובה המעקה חייב להיות 90 ס"מ, עם מרווחים צרים של לא יותר מ-10 ס"מ, בהתאם למבנה המדרגות וגובה המדרגות.

 

סוגי זכוכית מתאימים לבניית מעקה זכוכית

לפי התקן הישראלי יש להתקין מעקות זכוכית מזכוכית רבודה בלבד.

זוהי זכוכית המיוצרת מכמה שכבות דקיקות, ביניהן יריעת דבק פלסטית, המונעת מהזכוכית להישבר לרסיסים.

כך, גם במקרה הבלתי סביר של שבירה, הזכוכית לא תתפרק לחלוטין, לא תתפזר לרסיסים חדים והמעקה ימשיך לתפקד המידה מינימלית, אך חיונית.

 

יתרונות התקנת מעקה זכוכית

מעקות זכוכית מספקים יתרון שאין לו תחרות – הם שקופים, אלגנטייים ויפים, מאפשרים לנוף ולאור לחדור פנימה אל החלל המוגן ואפשר גם לעצב אותם, כך שיהיו צבעוניים, או חלביים, בצורה גלית, או ישרה, עם הדפסים ועוד.

 

לסיכום

מעקות זכוכית בישראל מיוצרים על פי תקנים מחמירים שהופכים אותם פריטים בטיחותיים ואמינים במיוחד.

חשוב להקפיד לרכוש את המעקות אצל יצרנים אמינים ומוכרים וכן להקפיד על התקנה איכותית לפי התקן, כדי לקבל מעקה אסתטי, עמיד ובטיחותי.

 

מעקות זכוכית למדרגות

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו