מה כרוך בלקיחת משכנתא על בית ישן?

כשלוקחים משכנתא, הבנק משעבד את הנכס לטובתו. מסיבה זו חשוב לבנק לבדוק את תקינות הנכס. לצורך כך נשלח למבנה שמאי מקרקעין והעסקה מתקדמת. כאן ריכזנו עבורכם את מה שמאפיין משכנתא הנלקחת עבור רכישת בית ישן. אם אתם אוהבים ידע או שאתם עומדים ממש לפני רכישה כזו, כדאי שתמשיכו איתנו. אז בואו נתחיל.

 

מה מאפיין בתים ישנים?

שיטות הבנייה משתנות כל תקופה בהתאם לחוק. יש מבנים ישנים שהם כבר פחות תקניים וכדי להחזיר אותן לתקן הם צריכים לעבור חיזוק ושיפוץ. הבנק שנותן הלוואת משכנתא גדולה, רוצה לבטח את עצמו מפני סיכונים אפשריים ולכן הוא עורך בדיקות רבות כאשר נלקחת משכנתא עבור בית ישן.

יש בתים ישנים המיועדים להריסה וכך אין חשיבות רבה ליסודות הרעועים, הבנק מסתכל רק על ערך הקרקע… והמסמכים שהוא דורש הם קצת אחרים.

 

איזה מסמכים תצטרכו להגיש?

במסגרת משכנתא לבית ישן הבנק ידרוש מסמכים אחרים:

  • אישורי זכויות
  • רישומים בטאבו ונתוני גרמושקה
  • חוזה דיירים
  • תוכנית בנייה עתידית

 

האם רכישת בית ישן היא משתלמת?

לא תמיד בית ישן צריך להיות חורבה… הרבה ישראלים גרים בבית ישנים והכל בסדר… פעמים רבות הבית הישן מיועד להריסה והוא לא כשיר למגורים. במקרים כאלו הבתים נמכרים במחירים נמוכים יחסית כשערך הקרקע הוא הרלוונטי ובעצם נלקחת משכנתא לבנייה עצמית.

רכישת דירות כאלו יכולות להניב תשואה גבוהה למשקיעים בהם. גם אם נחשוב על דירה ישנה בבניין שעשוי לעבור תמ"א, נראה כי המחיר לאחר החיזוק והמחיר הראשוני, הם בפער עצום ומשמעותי.

 

למה קשה לקחת משכנתא לבית ישן?

אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא כזו, תהיו חייבים עזרת מומחה. הבנק לא שש למשכנתאות כאלו. הוא מסתכל על הבטוחה וטוען " מה אני יעשה אם הלווה לא יעמוד בהתחייבויותיו, אני ארצה למכור את הנכס אך מי ירצה לקנות בית ישן?".

לקיחת משכנתא כזו חייבת להילקח באופן מסודר בליווי של יועץ משכנתאות מומחה בתחום. אחד שיש לו קשרים ענפים בבנק, הוא יודע להסביר את כדאיות הרכישה כך שהבנק לא יחשוש לאשר משכנתא עבור נכס כזה.

 

מה גובה המימון שניתן לקבל מהבנק?

בדרך כלל, עבור משכנתא ראשונה הבנק יאשר משכנתא של 75% מימון ואתם תוכלו להביא הון עצמי של 25%  בלבד מערך הנכס. למרות זאת, חשוב לדעת כי גובה המימון מתנה בהתאם לאופי הרכישה. אם מדובר בהשקעת נדל"ן נוספת הבנק לא יאשר יותר מ-50%.

אם מדובר בבית המיועד להריסה, גובה המימון המקסימלי יהיה בדרך כלל 70% ולא 75%. חשוב שיועץ משכנתאות מומחה ילווה תיק משכנתא כזה (לא כל יועץ משכנתאות יוכל לתת לכם מענה בתחום הזה, בררו היטב).

 

לסיכום

משכנתא עבור רכישת בית ישן היא מורכבת יותר וכדי לצלוח אותה מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות מומחה.

משכנתא עבור בית ישן

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

קופת צדקה
כללי
מה החשיבות של קופת צדקה?

קופות הצדקה מוצבות בבתי כנסת, סופרים ובתי אב רבים. קיומן במרחבים שונים הוביל לסקרנות בקרב הציבור שביקש לדעת מה החשיבות של פריט זה? השמועה הגיעה

לכתבה »
אש פחם של תחנת כוח
כללי
איך עובד החשמל בישראל?

מערכת החשמל בישראל היא מערכת מורכבת הכוללת מספר גורמים שעובדים יחד כדי לספק חשמל לבתים ולעסקים ברחבי הארץ. הנה סקירה קצרה של אופן פעולת המערכת.

לכתבה »