מתי נאכיל את הכלב באוכל רפואי?

איכות המזון של הכלבים חשובה עבור כל כלב. השקעה באוכל מזין, בריא ובעל רכיבים איכותיים, חשובה לאיכות החיים של הכלבים ולמצבם הבריאותי. מעבר לכך, יש מצבים הכלב יזדקק למזון רפואי מיוחד, עבור טיפול במצב בריאותי מסוים, או נטייה מולדת לבעיות רפואיות שונות. אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים לגבי איכות המזון של הכלבים ולהמליץ על אוכל רפואי בשעת הצורך.

 

בריאות המזון

כשאתם הולכים לחנות כדי לקנות אוכל לכלב שלכם כדאי שתדעו מה לבדוק כדי לבחור את האוכל המתאים והבריא ביותר עבורו. לפני הכול בחרו את האוכל שמתאים לגזע הכלב, לגודלו, לגילו ולמאפיינים שונים. קיים מבחר גדול כל כך של אפשרויות, שכדי להתמקד, כדאי שתדעו מה בדיוק אתם מחפשים ומהם העדפות שלכם לגבי גודל הכופתיות והרכיבים התזונתיים.

 

חלבונים

כלבים עלולים לסבול מבעיות עיכול קלות, שיסבו להם חוסר נוחות גדול. כדי להימנע מכך ולאפשר להם עיכול קל ונעים, האכילו אותם במזון שמורכב ברובו מחלבונים. הרכיב העיקרי שאנחנו ממליצים לבדוק שמופיע בראש רשימת הרכיבים הוא חלבון מן החי. במזון איכותי המרכיב העיקרי יהיה בשר, עוף או דגים. אחוזים גבוהים של חלבונים באוכל, הופכים את אותו לבריא, מזין וקל לעיכול.

 

פחמימות ריקות

ממש כמונו בני האדם, גם לכלבים יש חיבה גדולה למזון עתיר בפחמימות ריקות. בכל הזדמנות הם ינסו לגנוב פיסת ופל או עוגייה. רכיבי המזון העיקריים המומלצים הם כמה שיותר חלבונים וכמה שפחות פחמימות ריקות ודגנים. אם בכל זאת בחרתם במזון שמכיל פחמימות, שימו לב שלא מדובר בתירס, שנחשב לפחמימה מאוד לא מזינה עבור כלבים. העדיפו תמיד אורז או דגנים מלאים, שהאיכות שלהם גבוהה יותר.

 

אוכל רפואי

יש מצבים בריאותיים אצל כלבים שמצריכים שימוש באוכל ספציפי שנקרא אוכל רפואי. מצב נפוץ הוא בעיית השמנה, שכדי לאזן אותה, יש להאכיל את הכלב במזון מופחת קלוריות ובעל רכיבים שמועילים לאיזון התיאבון. בכל חנות איכותית לממכר מזון לחיות, תוכלו למצוא קטגוריה שלמה עם מגוון רחב של מזון רפואי לכלבים עם רפואיות שונות אצל כלבים.

 

חטיפים

כדי לגוון בתזונה של הכלב, מומלץ להציע לו גם חטיפים מותאמים. אפשר להשתמש בחטיפים גם כדי לקדם התנהגויות רצויות וכדי לתגמל בתהליכי אילוף ולמידה. חנות חיות בנתניה תציע לכם מבחר עצום של חטיפים ועוגיות שונות ומגוונות. גם בחטיפים מומלץ לבחור רכיבים תזונתיים בריאים של חלבון, כגון בשר, עוף או דגים. עצמות לעיסה הן לא מזון לכלבים, אלא סוג של משחק ותעסוקה עבורם.

 

לסיכום

כשאתם בוחרים אוכל לכלב שלכם, התאימו אותו לגודל הכלב ולצרכיו. בחרו עבורו אוכל רפואי אם הוא זקוק לכך מסיבה כזו או אחרת. באופן כללי, החלק החשוב ביותר הוא הרכיבים התזונתיים. הקפידו על רכיב עיקרי של חלבון מן החי, שכולל בשר, עוף או דג. עבור בריאות הכלב שלכם, אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. זכרו שכלב בריא הוא כלב שמח

בשר

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו