מתי נוסעים לארצות השפלה

אם נרשה לעצמו לקחת את הסיכון שלא תקראו עד הסוף, נגיע לשורה ותחתונה שהיא – הולנד היא יעד נפלא לחופשה בכל מזג אוויר שהוא ולכן כדאי לנסוע אליה מתי שמתאפשר, או מתי שכרטיסי הטיסה במחיר האטרקטיבי ביותר, מתי שקיבלתם חופשה מהעבודה, אם זכיתם בלוטו, וגם אם לא… פשוט סעו להולנד – ההנאה מובטחת.

 

וכשזה נאמר – בואו נדבר על זה קצת. מתי?

מיקומה של הולנד מבחינה גיאוגרפית, על חופו של הים הצפוני תוך שרצועת החוף שלה ארוכה ורחבה, מזכה אותה בשפע של מים ושל צמחיה ירוקה מרהיבה ומרשימה ביותר. עם זאת, ריבוי המים והעובדה כי מרבית המדינה נמצאת בגובה פני הים, משפיעים מאוד על הטמפרטורות המקומיות ומשטר המשקעים והרוחות והופכים אותה לרוויית גשמים, גם שלא בחורף.

אם ניקח בחשבון את ימי הגשם הממוצעים בכל חודש ואת הטמפרטורות האופייניות לעונה, ניתן להסיק כי העונה המומלצת ביותר היא במהלך חודשי הקיץ. לא מדובר בקיץ ישראלי אם כי בקיץ המזכיר יותר את הקיץ האנגלי שהוא מעט אפור ולעתים גם גשום, אך בסך הכל מדובר במזג אוויר שנעים לטייל בו ובימים שטופי שמש אף להנות מפיקניק בחיק הטבע, או מטיול אופניים עם המשפחה כולה.

אך מזג האוויר בהולנד כשלעצמו, איננו הפקטור היחיד המכתיב מתי כדאי לנסוע לבקר ביעד האטרקטיבי, כי אומנם הקיץ הוא הידידותי ביותר לתייר המתחיל, אך בהתאם – זו גם העונה היקרה ביותר, בה מחירי הטיסות מזנקים, המלונות בתפוסה מלאה והתורים לאטרקציות המרכזיות ארוכים עד כדי ייאוש. אם כך, מתי בכל זאת?

יתכן והתשובה היא "עונות המעבר" – האביב והסתיו בהולנד.

בחודשי האביב, מרץ עד מאי, הטמפרטורות הממוצעות עומדות על 10-11 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים היא הנמוכה ביותר, גם בהשוואה לקיץ. ובחודשי הסתיו, ספטמבר עד נובמבר, מזג האוויר יחסית נוח אך ימי הגשם כה רבים מה שמקשה על טיולים באוויר הפתוח ולמעשה מאלץ אתכם לנפוש תחת מקומות מקורים.
מי שלא נרתע מקצת מים והטמפרטורות לא מפחידות אותו, יוכל להנות במהלך האביב והסתיו ממחירים אטרקטיביים ואווירה נינוחה.

 

והחורף, מה איתו?

החורף בהולנד יחסית קר, אך לרוב לא יורד מתחת לאפס במהלך היום. אך כיאה למדינה הנושקת לאוקיינוס, בימים אשר מביאים עימם רוחות קרות, גם כאשר הטמפרטורות סבירות, התחושה קרה בהרבה ואם מתלווה לרוחות גם מזג אוויר גשום או ערפילי, סביר להניח שלא תרצו לצאת מפתח המלון.
עם זאת, במידה ולא נחתתם למזג אוויר קשוח, הרי שהולנד בחורף נחשבת למקום קסום ומיוחד במינו – הרחובות מקושטים באורות צבעוניים ואווירת חג מולד שמחה ומתוקה אופפת את האזור ומשכיחה כל צרה.

בנוסף, בחורף לא רק הטמפרטורות יורדות אלא גם המחירים – מחירו של מלון במרכז אמסטרדם יכול להיות נמוך בחורף משמעותית מאשר בקיץ, ואפשר למצוא מלונות מומלצים כמו מלון מריוט אמסטרדם או מלון בלפורט אמסטרדם במחירים ששווים את המעיל והמטריה שתצטרכו לקחת אתכם לכל מקום.

בשורה התחתונה, מי שבאמת אוהב את הולנד יוכל להנות ממנה בכל עונה בשנה, אבל גם מי שמבקר בה לראשונה יוכל למצוא בכל עונה אטרקציות שיוכל להנות מהן, או להפך – להתאים את האטרקציות לעונה בה נוח ומתאים לו להגיע למדינה היפהפיה הזו. בסופו של יום, הולנד היא אחד היעדים הפופולאריים ביותר והיא שופעת בתיירים לאורך השנה כולה, כך שמתי שלא תבחרו לבקר בה, הקפידו להזמין את כרטיסי הטיסה מראש ולשריין את מקום הלינה.

אמסטרדם

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו