מתי נצטרך את חוות דעת הדין הזר על צו ירושה?

בימים האחרונים אנו מקבלים פניות רבות מצד גולשים שמבקשים לקבל מידע אודות חוות דעת הדין הזר על צו ירושה. מסתבר שאירעו מקרים לאחרונה שהובילו תושבים רבים במדינת ישראל לתהות לגבי חוות דעת זו ולהבין האם הם נמצאים בסיטואציה שמצריכה אותה. יצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק עם יודעי דבר וחזרנו עם כל האינפורמציה שתעשה לכם סדר.

 

בואו נכיר את חוות דעת הדין הזר על צו ירושה

אי אפשר לכתוב מדריך מעמיק בנושא מבלי להציג בפניכם את הפרטים הבסיסיים שיאפשרו לכם להבין במה מדובר. לפי החוק, בית המשפט בישראל מוסמך לדון בירושה של כל אדם שנפטר בגבולות ישראל והשאיר נכסים פה בארץ. לא פעם אנו שומעים על מי ש"מושבם" (כלומר, המקום שבו התגוררו בעת הפטירה) היה מחוץ לגבולות ישראל.

על היורשים לפנות אל הרשות המוסמכת ולהגיש חוות דעת שנקראת "חוות דעת מומחה בדין הזר" כדי שהם יוכלו לקבל את הדברים שהוריש. אפשר לומר במילים פשוטות כי מדובר בחוות דעת משפטית שמפרטת מה הדין זר החל על הירושה של המנוח.

חוות דעת הדין הזר צו ירושה

מתי תצטרכו את חוות דעת הדין הזר על צו ירושה?

אתם תצטרכו להשיג חוות דעת הדין הזר צו ירושה במידה ויש לכם מכר או קרוב משפחה שנפטר מחוץ לגבולות הארץ והשאיר צוואה ששמותיכם מופיעים בה. ראוי לציין כי במצב שכזה, עליכם לגשת אל מומחה בתחום. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים כי ההליך יתבצע על הצד הטוב ביותר.

 

איך תוכלו להגיע אל מומחה בתחום? הנה הדרך הקלה ביותר

אם מצאתם את עצמכם זקוקים לחוות דעת מסוג זה, כדאי שתדעו כי עליכם לערוך בירור מעמיק אודות עורך דין מוסמך שמכיר את התחום באופן מעמיק. ההמלצה שלנו היא לשוחח עם מכרים, קרובי משפחה או קולגות ולוודא אם הם הסתייעו בגורם מקצועי בתחום זה בעבר. במידה וכן, תוכלו לבקש מהם את חוות דעתם ואת מספר הטלפון של הגורם המומלץ. במידה ולא תצליחו להגיע אל גורם מקצועי בדרך זו, תמיד אפשר לפנות אל חכמת ההמונים בפלטפורמות הללו:

  • קבוצות פייסבוק שעוסקות בתחום
  • פורומים
  • קבוצות וואצאפ

חוות דעת הדין הזר צו ירושה

למה בכלל עומדים על קבלת חוות דעת זו?

אתם לא תוכלו לקבל את המגיע לכם לפי המופיע בצוואה ללא הצגה של חוות דעת זו. הדרישה לקבל את חוות הדעת קשורה לכללי המשפט הבין לאומי הפרטי. המטרה שלה בסופו של דבר היא לוודא שתושב החוץ לא ייפגע בעקבות החלת הדין הישראלי.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת מתי תצטרכו לקבל חוות דעת הדין הזר על צו ירושה. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה, כך שעליכם רק ליישם את הנכתב לעיל ולדעת כי אתם מקבלים את הצו בזמן המתאים.

חוות דעת הדין הזר צו ירושה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו