5 נושאי סכסוך שרצוי לפנות איתם לבוררות

ישנם מצבים בהם הליך הבוררות עדיף על פני פנייה לבית המשפט, וביכולתו למנוע עיכוב פרויקטים עתידיים או יכול לסייע בהגעה לפשרה. כמו כן, עלות וזריזות ההליך, בהשוואה להליך משפטי, מהווים יתרון משמעותי

 

1 – סכסוך עסקי

כאשר גופים עסקיים מסתכסכים ביניהם העימות, לרוב, אינו טוב לעסקים. הוא מצריך העברת משאבים, תשומת לב וזמן לטיפול במשבר על חשבון משימות אחרות. כמו כן, סכסוך עסקי עלול לפגוע, ברמות שונות, בתדמית העסק או החברה. לכן, אחת הסיבות המרכזיות להעדפת הליך הבוררות על פני בית המשפט היא היכולת לשמור על פרטיות הדיונים ועל תוצאותיהם.

מידע נוסף על הליך הבוררות ניתן למצוא באתרים שונים כמוhttps://www.borerut.com . דיסקרטיות זאת אמורה להישמר גם לאחר סיום ההליך ועשויה לכלול הסכם סודיות. כמו כן, הליך הבוררות מאפשר, במסגרת החוק, לקיים הליך מעין שיפוטי בלי שהמידע יגיע לרשויות השונות.

 

2 – פרידה זוגית

זוגות שאינם נשואים או אינם מעוניינים להתגרש בבית המשפט יכולים להגיע להסכם פרידה או גירושין באמצעות הליך בוררות. לעיתים, העדפת הליך זה עשויה להופיע בהסכם ממון או הסכם דומה הנחתם על ידי בני הזוג בתחילת מערכת היחסים ביניהם.

תהליך הבוררות מקצר את התהליך ונעשה במסגרת גמישה יותר מבית המשפט. כמו כן, הצדדים אומנם יכולים להיעזר בעורכי דין אך תפקידם בהליך הבוררות שונה בגלל המסגרת השונה. הליך הבוררות יכול גם לנטרל  לפחות חלק מהעוינות המאפיינת גירושין בבית המשפט.

 

3 – סכסוך במקום העבודה

כאשר שכיר או מנהל מסתכסך עם עמית לעבודה או עם ההנהלה סכסוך זה עלול להוביל לפיטורים. במקרים מסוימים מקום העבודה יעדיף לטפל בנושא באמצעות הליך בוררות בכדי למנוע אפשרות של תביעה מצד אחד הצדדים או בגלל שהליך זה מעוגן בהסכם העבודה ומחייב את הצדדים.

הליך הבוררות יאפשר הליך שיפוטי, אך דיסקרטי, בו הבורר – בעל המעמד העצמאי – לא יהיה מחויב לאף אחד מהצדדים ויפעל בהתאם לראיות שיוצגו לפניו. כמו כן, הבורר יכול לנסות לפשר בין הצדדים, אם יזהה רצון הדדי שלהם. יתרון נוסף הוא בגמישות ויעילות ההליך בהשוואה לניהול הליך משפטי.

 

4 – הטרדה מינית

מקרים בהם עולה הטענה להטרדה מינית יכולים לעורר אמוציות רבות וטענות נגד. למרות שניתן לטפל בתלונה על הטרדה מינית באפיק פלילי, אם התלונה אינה כוללת גם תקיפה מינית, הצדדים עשויים להעדיף להתדיין במסגרת הליך בוררות.

הליך זה מבטיח דיסקרטיות לשני הצדדים ויכול למנוע תשאול אגרסיבי של המתלונן או המתלוננת, כפי שקורה במקרים רבים בבית המשפט. פסק הבורר יכול לקבל גם גושפנקה משפטית, אם הצדדים יסכימו לכך, או שהוא ישמר סודי בהתאם להסכם שיחתם בין הצדדים.

 

5 – סכסוך בתחום הנדל"ן

לאור סכומי הכסף הגדולים המעורבים בעסקאות נדל"ן פוטנציאליות עלולים להתפתח סכסוכים בין שכנים. לדוגמה, סביב פרויקט אפשרי של תמ"א 38, כאשר מתגלה מחלוקת בין בעלי דירות.

לעיתים עלול להתגלות גם סכסוך בין בעלי קרקעות רגע לפני שעסקת נדל"ן ענקית יוצאת לפועל. צדדים אלה יעדיפו לקיים הליך בוררות, קצר וזול יחסית שינוהל על ידי בורר, מומחה בתחום, מתוך הבנה שגם לאחר סיום ההליך הם יצטרכו לשתף פעולה.

רצוי ללכת לבוררות

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו