הנזקים הבריאותיים הנגרמים בשל עובש בבניין

עובש ופטריות שגדלים בבית הפרטי שלכם או בבניין המגורים שלכם, יכולים להוות סכנה בריאותית משמעותית. בעיה זאת נפוצה בעיקר בבתים ישנים יותר ובמיוחד בתקופת החורף. טיפול נכון בבניין או בבית הפרטי שלכם יכולים לפתור את הבעיה. בכתבה שלפניכם נסקור בקצרה את הנזקים הבריאותיים שנגרמים בשל עובש בבניין וכיצד ניתן לטפל בהם. 

 

עובש בבניין למה ומדוע?

עובש הוא בעצם השם שניתן לקבוצת פטריות, שאחת מהן עשויה להגיע אל הבניין או הבית הפרטי שלכם ולהתחיל להשתלט על הקירות והתקרה. פטריות אלא בדרך כלל נשארות במצב ראשוני יחסית ולא מתפתחות עד לפטריות עצמן אלא מופיעות רק כשכבה של נבגים ושורשים שמשתלטים על הקירות והתקרה באזור הנגוע.

עובש מתפשט בדרך כלל בבתים ישנים ומוזנחים יותר, אבל הוא עלול להופיע גם בבתים חדשים. רטיבות ולחות גבוהה לאורך זמן מעודדות התפתחות של עובש בבניינים.

 

איך מגלים שיש עובש?

לעיתים קרובות אפשר לאתר את העובש בבניין שלכם בעין בלתי מזויינת ובלי בדיקה מקיפה מדי. משטחי העובש מתפשטים בצורה מהירה למדי ויש להם מראה ייחודי, אך ישנם גם סוגי עובש שלא כל כך פשוט למצוא. במידה ויש להם חשד שבבניין שלכם יש נגע של עובש, כדאי להיכנס אל http://leak-detector.co.il ולבדוק את הנושא לעומק.

 

מהן הסכנות הבריאותיות שלו?

לעובש יש סכנות בריאותיות רבות ושונות, ולכן חשוב לטפל בו במהירות רבה. נסקור בקצרה מספר סכנות בריאותיות נפוצות ביותר:

 

בעיות בנשימה ובריאות

בעיות בנשימה ובריאות הן הבעיות שמקושרות בצורה החזקה ביותר אל עובש. נבגים וחלקים אחרים של העובש מתנתקים מהקיר ומגיעים אל מערכת הנשימה של הדיירים בבניין. כתוצאה מכך עלולים דיירי הבניין לסבול מקוצר נשימה, שיעולים ואפילו סינוסיטיס. במידה והעובש לא מטופל לאורך זמן ארוך במיוחד, בעיות אלו עלולות להופך לכרוניות.

 

בעיות עור ודלקת

לאנשים הסובלים מעור רגיש מציב העובש עוד סכנה בריאותית משמעותית, כזאת שקשורה לבעיות עור. חלקים מהעובש שמתנתקים מהקיר, יכולים להגיע אל העור של דיירי הבניין. כתוצאה מכך הם עלולים לסבול מפריחה, דלקת בעור ועוד שלל בעיות עור. בעיה זאת נפוצה בעיקר אצל ילדים וקשישים.

גם במקרה הזה חשוב לטפל בבעיה במהירות הגבוהה ביותר וזאת מכיוון שבמידה ולא תטופל בעיית העובש, עלולות להיווצר בעיות עור כרוניות אצל חלק מדיירי הבניין.

 

תסמונת הבניין החולה

תופעה נוספת ומוכרת פחות של עובש בבניין המגורים היא תסמונת הבניין החולה. עובש שהתפשט אצלכם בבניין, עלול לפגוע במערכת החיסונית של כלל הדיירים. במקרה כזה כלל תושבי הבניין יהיו חולים במחלות ויראליות לעיתים תכופות בלי סיבה נראית לעין. תופעה זאת פוגעת באיכות החיים של כלל הדיירים בבניין.

 

סיכום- הסכנה בעובש

ישנן סכנות רבות בעובש בבניין המגורים שלכם. בעיות בנשימה, בעור ואפילו תסמונת הבניין החולה. כדאי לטפל בעובש במהירות המרבית כדי למנוע בעיות אלו.

שירותי אינסטלציה

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו