עבודה עם מנוף – כללים שחייבים להכיר

עובדים בגובה? כדאי שתיזהרו. עבודה בגובה הינה מסוכנת ודורשת הקפדה על כללי בטיחות רבים על מנת לשמור על ביטחונכם וביטחון הסובבים אתכם.

בין אם אתם משתמשים במנוף סל אדם לעבודות בגובה או במנוף סולם להעברות, ישנם מספר כללי ברזל שכל עובד עם מנוף חייב להכיר.

 

אישורים ורישיונות

עבודה בגובה מוגדרת ככל עבודה אשר מתרחשת מעל גובה שני מטר.

עבור עבודה כזו, יש צורך בהדרכה, הכשרה ולעיתים גם רישיון המסמיך את העובד לבצע את העבודה.

על כן, כל ביצוע של עבודה עם מנוף חייב להתבצע על ידי עובד מוסמך ובעל רישיון.

כמו כן, רישיון עבודה אינו מספיק וחשוב לוודא שכל מי שעובד עם מנוף נמצא במצב גופני המאפשר לו לעשות כן.

כלומר, הוא אינו חולה, בריאותו תקינה והוא לא נמצא תחת השפעה של חומרים כמו אלכוהול או סמים.

 

תקינות הציוד

כל עבודה עם מנוף מחייבת בדיקה תקופתית של תקינות הציוד. מנופים מיועדים לעבודה בעומסים רבים ועל כן לאחר עבודה ממושכת חלקי המתכת שבהם עלולים להינזק או להיחלש. בדיקה תקופתית של המנוף על כל חלקיו מוודאת שאין בו פגם אשר עלול במהלך עבודה להפוך לתאונה קטלנית. עבודה באמצעות מנוף שלא עבר בדיקה תקופתית היא אסורה ומסוכנת.

 

שימוש בציוד בטיחות מתאים

עבור עבודות עם מנוף, במיוחד כאלו הדורשת העלאה של אדם באמצעות סל אדם, יש צורך בשימוש בציוד בטיחות על מנת להגן על כלל העובדים מסכנות העבודה. ציוד הבטיחות עבור עבודה בגובה נחלק לשלושה חלקים – ציוד אישי, ציוד למניעת נפילה וציוד לבלימת נפילה. ציוד אישי הוא ציוד כמו קסדה ורתמות המגינות על העובד מנפילה או פגיעה של חפץ. ציוד למניעת נפילה הוא ציוד כמו חבלי עוגן המשמשים לקיבוע הן של העובד והן של הציוד והחומרים למקום העבודה על מנת למנוע נפילה שלהם מגובה רב. ציוד בלימה הוא ציוד כמו בולם נפילה או סופג אנרגיה המאפשרים האטה של הנפילה ובכך מונעים נזק שעשוי היה להתרחש.

 

הכנת המרחב לעבודה בטוחה

כאשר עובדים בגובה באמצעות מנוף, חשוב להכין את המרחב לעבודה בטוחה. גידור של שטח העבודה על מנת למנוע מעבר של עוברים ושבים וכן שימוש באמצעים למניעת ובלימת נפילה הם קריטיים על מנת להבטיח את בטיחות העובדים. כמו כן, בעבודה עם כלים כמו עגורן, קיימת חובה להיעזר באתת, אדם הנמצא על הקרקע ומאותת למפעיל העוגן כיצד לשנע את הציוד ביעילות ובבטיחות ומתריע על סכנות הנמצאות בדרך.

 

עבודה בתנאים המאפשרים עבודה בטוחה

בנוסף, חשוב להקפיד לעבוד רק בתנאים המאפשרים עבודה בטוחה. מלבד השמירה על תקינות הציוד ושימוש באמצעי בטיחות, חשוב לבצע עבודה באמצעות מנוף רק בתנאי מזג אוויר המאפשרים את ביצוע העבודה בבטיחות. רוחות חזקות, גשם או חום כבד עשויים לסכן הן את הציוד והן את המפעילים ומגבירים את הסיכוי לקיומן של תאונות.

וו של מנוף

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו