כיצד להבטיח ערבות להסכם שכירות?

שוק הנדל"ן נחשב בשנים האחרונות לאחד מהשווקים החמים ביותר שיש. משקיעים רבים בוחרים לרכוש דירות על מנת להציע אותן לשוכרים שונים ובכך ליצור הכנסה נוספת. כל עוד השוכר עומד בתשלומים שלו, לא אמורות לצוץ בעיות, ולמרות זאת מומלץ למי שמשכיר דירה להבטיח ערבויות מצד השוכר. במאמר הבא נסביר כיצד להבטיח ערבות להסכם שכירות באמצעות כתב ערבות.

 

ערבות להסכם שכירות

השכם שכירות הוא הסכם שנחתם בין משכיר, שמעוניין להציע דירה או נכס מגורים אחר לתקופה זמנית בעבור תשלום כספי קבוע, לבין שוכר, שמקבל את תנאי המשכיר ומעוניין להתגורר בדירה לפרק זמן מסוים שנקבע. הסכם השכירות מסדיר עניינים שונים בין המשכיר לשוכר. בין היתר, בהסכם מוסדרת תקופת ההשכרה, התשלום החודשי שהשוכר צריך לשלם למשכיר, זכויות מסוימות שיש למשכיר בתור בעל הנכס ועוד. אחד הדברים החשובים ביותר מבחינת המשכיר שיש לצרף להסכם זה בתור נספח, הוא כתב ערבות לצורך הבטחת ערבויות במקרה של אי תשלום.

 

מדוע היא דרושה?

כל עוד השוכר משלם בזמן ועומד בתנאים של החוזה, מבחינת המשכיר אין בעיות. למרות זאת, גם אם השוכר שלכם משלם בזמן, אתם לא באמת מודעים למצבו הכלכלי או לרצון שלו לעמוד בהתחייבות התשלומים לאורך זמן. אם ההכנסה שלכם מהדירה היא הכרחית לקיום שלכם או למימון של הוצאות שונות, ערבות להסכם שכירות היא דבר הכרחי.

 

עבדו עם עורך דין

כדי להבטיח ערבות להסכם שכירות, מומלץ לעבוד עם עורך דין. לפי החוק, ניתן לדרוש מהשוכר ערבויות, אך כדי לעשות זאת בצורה יעילה, כלומר בצורה בה יוכל המשכיר לממש את הערבויות ללא בעיות, מומלץ סיוע מאיש מקצוע עם ידע משפטי.

 

כתב ערבות

אחת הדרכים להבטיח תשלום של שכר דירה היא באמצעות כתב ערבות. בכתב זה, מוסכם בין המשכיר לשוכר על ערב לשוכר. הערב מתחייב לשלם את התשלומים השונים, במידה והשוכר לא מצליח לעמוד בהם. אי תשלום מצד הערב מאפשר נקיטה בהליכים משפטיים נגדו ונגד השוכר.

 

הימנעות ממוקשים משפטיים

משכירים חסרי ניסיון, וגם כאלה שכבר השכירו את הדירה שלהם בעבר, עשויים למצוא את עצמם נדרשים למימוש ערבויות, אך לא מצליחים לעשות זאת עקב כתב ערבות שנוסח בצורה בעייתית. סיוע מעורך דין יאפשר לכם להימנע ממוקשים משפטיים יכולים לצוץ בכתב הערבות.

 

פירעון הערבות

משכיר יכול לפרוע את הערבות לפי מה שצוין בהסכם עם השוכר. אם בכתב הערבות צוין שהמשכיר יכול לפנות לערב ברגע שלא מועבר תשלום, מבלי שהוא צריך לעדכן את השוכר, הוא יכול לפעול כך.

 

שימו לב

כתב ערבות הוא הסכם משפטי בעל תוקף מחייב. משכיר יכול לפעול בהתאם למה שמנוסח בכתב הערבות, כאשר פעולה מעבר למה שנחתם במסמך זה תהיה בעייתית. לכן, חשוב לבצע את כל הליך עריכת וחתימת ההסכם בצורה קפדנית.

ערבות להסכם שכירות

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו