3 קריטריונים להתאמת האוכל לכלב שלך

בעבר האכילו בעלי כלבים את כלביהם במזונות שהם חשבו שיהיו טובים עבורם מבלי להבין שיכול להיות שאותו מזון מזיק להם. עם השנים עלתה המודעות במזון לכלבים וההבנה כי עליהם להיות מוזנים באוכל המכיל את הערכים הנדרשים עבורם לשמירה על בריאות והתפתחות תקינה. ישנם סוגים רבים של מזונות לכלבים, יש מזון יבש, רטוב, מזון טבעי ומזון רפואי, כל מותג מזון מציע סוג אחר של מזון ובאיכות שונה, במאמר זה נלמד מהם 3 הקריטריונים שחשוב להכיר בכדי להתאים את המזון הטוב ביותר לכלבכם.

 

האם סוג הכלב משפיע על סוג האוכל?

ישנו קשר בבחירת סוג המזון אל סוג הכלב, חשוב לקחת בחשבון אם מדובר בכלב גזעי או מעורב על מנת שהוא יוכל לקבל את כמות המזון והתאמת הרכיבים המתאימים לו. במידה ואתם מגדלים כלב מסוג גזע קטן השוקל עד 10 קילו כמות האוכל וסוג הערכים התזונתיים שהוא יצרך יהיו שונים מהצרכים של כלב מגזע גדול יותר. על גבי אריזות המזון ניתן למצוא הסבר בו ימליצו על סוג הגזע המתאים לאותו סוג מזון ומה הכמות המתאימה, כמובן שניתן לקחת את הכלב לבדיקת משקל אצל הווטרינר לפני התאמת מזון חדש .

 

עד כמה גיל הכלב משפיע על בחירת המזון?

גיל הכלב חשוב מאוד בבחירת סוג המזון שלו, ישנם סוגים שונים של מזונות המותאמים לפי גיל הכלב, כך שכלבכם יוכל לקבל את הערכים התזונתיים להם הוא זקוק לפי גילו כפי שעושים ב monge אוכל לכלבים. חשוב לזכור, ישנו הבדל בכמות הוצאת האנרגיה של גורים, כלבים בוגרים וכלבים מבוגרים, גורים מוצאים המון אנרגיה וזקוקים להמון ערכים תזונתיים וויטמינים להתפתחות תקינה. כלבים מבוגרים זקוקים לאוכל עם מעט פחמימות כיוון שאינם שורפים אנרגיה כמו כלב בוגר או גור, כל שלב בחיי הכלב דורש את הצרכים הפיזיים השונים לגופו.

 

עד כמה המצב הבריאותי של כלביכם משפיע על בחירת האוכל שלו?

לעתים הכלבים סובלים מבעיות רפואיות שונות הנובעות הם מגיל מתקדם והן מבעיות אחרות שלעתים קשורות לסוג הגזע שלהם. ישנה תזונה מיוחדת היכולה לסייע בטיפול חלק מהבעיות הרפואיות מהן הכלבים סובלים, בין אם מדובר בהשמנה, רגישויות, בעיות עיכול, לחץ דם ואף בעיות עור ופרווה. כמו בני האדם גם הכלבים יכולים לסבול מבעיות רפואיות הנובעות מתזונה לקויה לכן על בעלי הכלבים להיות ערניים לכל שינוי בריאותי הנובע ממעבר למזון חדש או אופי תזונה לקוי ולשנות למזון מתאים יותר עבורם.

 

לסיכום,  מהם סוגי המזון המומלצים?

כבעלי כלבים בטח נתקלים במגוון הרחב של סוגי המזון לכלבים והמותגים השונים, כל מותג מציע סוג מזון אחר עם איכות שונה, חלקן יציעו ערכים תזונתיים איכותיים יותר וחלק פחות והמיר בהתאם. אחד המזונות הפופולריים בישראל והמומלצים הוא מונג אוכל לכלבים, המציע את הערכים התזונתיים להם הכלב שלכם זקוק.

בונזו

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו