רשלנות רפואית בחדר מיון – האם יש דבר כזה?

רשלנות רפואית הינה מונח רחב למגוון אירועים מצערים מצד צוות רפואי מסוים המזיק למטופל וגורם לו לפגיעה חמורה, ולעיתים לנזק ארוך טווח ובלתי הפיך.

ישנם סוגים רבים של רשלנות רפואית ואם לדעתכם עברתם אחת כזאת חשוב שתהיו מודעים לכך בכדי שתוכלו לתבוע את מלוא הזכויות.

חדרי מיון, כידוע, קולטים מדי יום מגוון רב של מטופלים, חלק מגיעים במצב קשה, חלק דרך הפנייה, וחלק על דעת עצמם. בשל העומס הקיים בחדרי המיון, הצוות הרפואי נתון במצבי לחץ היכולים לגרום למתן טיפול כושל או שגוי במקרים מסוימים, או לחלופין לאבחון שגוי ומתן טיפול תרופתי הפוגע במטופל ומחמיר את מצבו. אז האם ישנה רשלנות רפואית בחדרי מיון? בואו נבחן זאת.

 

דוגמאות לרשלנות

חדרי המיון נדרשים לספק למטופלים טיפול ראשוני בסיסי ודחוף ביותר למטופלים, בנוסף הצוות הרפואי אמור לאבחן בשלב המיון את בעיית המטופל ולפעול במהירות וביעילות בכדי לאבחן את הבעיה ולדרג אותה לפי רמת הדחיפות במיון. במקרים רבים, הצוות הרפואי לא נותן את המענה הנדרש למטופלים ובכך פוגע פגיעה חמורה במטופלים. ישנם הרבה סוגי קטגוריות של רשלנות בחדרי המיון, לעיתים הרשלנות באה לידי ביטוי בזמן, הזמן כידוע הוא קריטי במקרים רפואיים דחופים, ולעיתים רבות חל עיכוב במתן הטיפול הדחוף ובעקבות איחור באבחון נגרמים נזקים קשים למטופלים. במקרים אחרים, הרשלנות נבעה מאי ביצוע בדיקות הכרחיות למטופל, או התעלמות מהרקע הרפואי שלו. ואף שחרור המטופל לביתו למרות שמצבו לא מאפשר זאת והוא זקוק, לכל הפחות, להשגחה במיון.

ישנם מטופלים הפונים מספר פעמים לחדרי המיון אך נתקלים בסירוב הצוות הרפואי ומשוחררים לביתם, וכתוצאה מכך, נגרם אסון שאין ממנו דרך חזרה. על פי החוק, כאשר מדובר בפניות חוזרות המטופל יוכל להשתחרר רק לאחר אישור מרופא מומחה, אך לא כל חדרי המיון דואגים לביצוע הפרט הזה. חשוב לדעת לאבחן את סוג הרשלנות ואת אופי הבעיה שנגרמה למטופל ע"י הצוות הרפואי, אך הרשלנות אכן קיימת והינה קבילה בבית משפט לצורך תביעה וקבלת פיצויים עבור המטופל שניזוק.

היכנסו לאתר של העורך דין המוכר שמואל קשיוב, שם תוכלו למצוא סוגי רשלנות רפואית, ותוכלו לצרוך יותר מידע אודות הזכויות שלכם.

 

סיכום

חשוב לזכור, שלא כל טעות מהווה רשלנות רפואית, ולא תמיד הדרדרות במצב הטופל מעידה על כשל רפואי כלשהו. אך, במקרה ויוכח כי הטיפול הרפואי הניתן בחדר המיון היה רשלני, בהחלט ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית וגרימת נזק קצר או ארוך טווח למטופל.

כאשר נגרם לכם או לקרוביכם נזק בחדר המיון, או שחוויתם טיפול רשלני ויחס מזלזל מצד הצוות הרפואי במיון, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בענייני רשלנות רפואית שיוכל לבחון את המקרה לעומק, ויוכל להגיש תביעה מסודרת כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

איש משפט

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »