שאלות שכדאי לשאול עורך דין תאונת עבודה כשניגשים אליו

תאונות עבודה המתרחשות בעבודה עצמה או בדרך אליה, הן תופעה שכיחה ובניגוד לדעה הרווחת, מדובר בתופעה המצויה גם בעבודות משרדיות ולא רק בעבודות הנחשבות כמסוכנות ומועדות לפורענות. במקרים כאלו, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה ולשאול את השאלות הנכונות שיבטיחו לנו כי מדובר בעורך דין מקצועי ומנוסה

 

תאונת עבודה – הידעת?

שגרת החיים של רבים מאיתנו כרוכה בהימצאות של שעות רבות בעבודה ובדרך אליה, כאשר מטבע הדברים, אנחנו חשופים לתאונות ופגיעות שונות במהלך זמן זה. למעשה, החוק בישראל מגדיר את תאונת העבודה כמקרה בו האדם נפגע בדרך אל העבודה שלו או בעבודה עצמה.

על אף שנראה כי מדובר בהגדרה פשוטה וברורה למדי, הרי שלא כל מקרה של פגיעה או תאונה במהלך העבודה ייחשב כתאונת עבודה, כשפעמים רבות מומלץ להתייעץ עם עו"ד תאונות עבודה לבירור פרטני של המקרה ובחינת היקף הפיצויים הריאלי.

 

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנו?

תאונה בכלל ותאונה במקום העבודה בפרט, היא אירוע פתאומי וטראומתי, היכול לגרור אחריו פגיעה נפשית ו/או פיזית, אשר בגינה ניתן לתבוע את המזיקים השונים, כמו גם את חברות הביטוח השונות ואת המוסד לביטוח לאומי.

כך, פנייה לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה, תסייע לנו לנהל את ההליך המשפטי בכלל והתביעה עצמה בפרט, בצורה מקצועית, תוך הבנת כלל הסעיפים החוקתיים השונים והכרת מקרי עבר ותקדימים משפטיים שיכולים לסייע לנו להגיע למיצוי הזכויות וכספי הפיצויים המגיעים לנו.

 

אילו שאלות כדאי לשאול את עורך הדין לתאונות עבודה?

כאמור, רגע התאונה והחוויה עצמה שלאחריה עלולים להיות רגעים מבלבלים ובלתי נעימים בעליל, העלולים בין השאר להשפיע גם על בחירת עורך הדין לתאונת עבודה המיועד בכלל ועל תהליך התביעה בפרט. לפיכך, ריכזנו עבורכם מספר שאלות עיקריות אותן מומלץ לשאול את עורך הדין המיועד לטיפול בתאונת העבודה:

  • אילו מסמכים עלינו להביא? – וודאו עם עורך הדין אילו מסמכים אתם חייבים להמציא ואילו מסמכים בגדר המלצה.
  • האם המקרה שלי אכן מוגדר כתאונת עבודה? – לאחר המצאת כלל המסמכים הרלוונטיים, וודאו עם עורך הדין כי אכן מדובר בתאונת עבודה וכי קיימת עילה לתביעה.
  • מהם סכומי הפיצוי המשוערים? – אמנם סכום הפיצוי הוא בגדר השערה בלבד, אך על סמך ניסיון עבר ומקרים דומים, עורך דין מנוסה ומקצועי יוכל לתת לכם השערה מסוימת, שתעזור לכם לקבל החלטה בדבר כדאיות התביעה.
  • האם משרד עורכי הדין מייצג גם חברות ביטוח? – משרד עו"ד המייצג גם את חברות הביטוח, עלול לפעמים לעמוד בניגוד אינטרסים מובהק.

 

חשיבות בחירה מוצלחת של עורך דין תאונת עבודה

השילוב של הניסיון והמקצועיות, יחד עם אופן הייצוג שלכם בבית המשפט, יכול להיות ההבדל בין דחיית התביעה לבין הצלחתה, כמו גם לעניין גובה תשלומי הפיצויים שבית המשפט יפסוק לכם. לכן, בבואנו לבחור עורך דין תאונת עבודה חשוב לבצע את הבחירה המיטבית ביותר.

תאונת עבודה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »