שילוב בין מעקבים ומצלמות נסתרות

השירות המוענק ע"י חוקרים פרטיים, נכנס לאחרונה לתודעה יותר ויותר, ולעתים נראה שמציאת בעל מקצוע בתחום היא פשוטה מתמיד. לצורך השגת ראיות טובות, לעתים יש צורך בשילוב מספר מיומנויות במקביל, למשל – שילוב בין מעקבים והתקנת מצלמות נסתרות, שהולכים יד ביד פעמים רבות.

לבחור נכון

השלב הראשוני בביצוע מעקב, ציתות או השגת צילומים, הוא מן הסתם – התעוררות חשד כלשהו.
חשד כזה יכול לנבוע מהתנהגות ילדכם, התנהגות בן או בת הזוג, התנהלות שונה בעסק, ועוד.
לאחר שהתעורר החשד, חלק מהאנשים יבחרו לחקור בעצמם, וחלקם יבחרו באופציה הבטוחה, שהיא כמובן – פנייה למקום כמו משרד חקירות שייתן להם מענה מקצועי וראיות נקיות.
משרדי חקירות – ברוב המקרים, יידעו להתאים את השירות לסיטואציה, שכן – כל מצב דורש דרכי פעולה שונות, ושילוב נכון בין מיומנויות מגוונות.

תמרור אזהרה

 

מעקבים ומצלמות נסתרות

מעקבים אחר מושא החשד, והתקנת מצלמות נסתרות בסביבת הימצאו, הן שתי מיומנויות נפוצות בעבודתם של חוקרים פרטיים. שילוב ביניהן הוא לרוב נדרש, שהרי החוקר יבקש בראש ובראשונה – לדעת מה הלך יומו של החשוד\ה, ולהכיר את המקומות שבהם הוא נוהג לבלות או לעבוד. בהמשך, ירצה החוקר גם להשיג ראיות מצולמות המציגות את פעילויותיו במקומות אלו.
לכאורה ניתן לחשוב שכל אחד, במידה והוא מספיק זהיר – יוכל לבצע מעקב טוב, או להסיק שאנו יכולים פשוט לרכוש מצלמה נסתרת בחנות לציוד חקירות – ולהתקין אותה בעצמנו.

 

לא כל אחד יכול להיות חוקר פרטי

מעקב נכון אחר אדם, דורש מיומנות גבוהה. העוקב צריך לדעת לפעול בצורה שלא תחשוף אותו, ולהתנהל בהסוואה מוחלטת. יש שיטות מגוונות לעשות זאת, שימוש בלבוש ופריטי לבוש מסוימים, בחירת רכבים נכונה, החלפה תכופה של פריטי לבוש או רכבים, ועוד.
הצבת מצלמה נסתרת גם היא דורשת מקצועיות וידע. מצד אחד – על החוקר לדעת איך להציב את המצלמה כך שהיא לא תתגלה, וכך שהוא עצמו לא ייחשף בעת עבודתו, ומצד שני – על החוקר לדעת היכן מותר לו מבחינה משפטית להציב את המצלמה, כך שהצילומים שיתקבלו ממנה אכן יהיו קבילים בבית המשפט, ולא יסבכו את הלקוח, כמו גם – את משרד החקירות עצמו.

כאמור, ניתן לראות יותר ויותר המלצות ופרסומים של חוקרים ומשרדי חקירות פרטיים. התעמקות קצרה בנבכי עולם החקירות, והיכרות עם המיומנויות הנחוצות בו, מראה לנו שהעסק… לא כזה פשוט. מיותר לציין, שתמיד נעדיף לבחור במשרד חקירות אמין ומקצועי, וכזה שיוכל להתאים עבורנו את המוצרים הנכונים לטובת השגת הוכחות נקיות לחשדותינו, או לחילופין – להרגיע אותנו ולהראות שהכל תקין. משרדי חקירות טובים יודעים לשלב בין דרכי הפעולה המתאימות, למשל שילוב בין מעקב מוסווה והצבת מצלמה נסתרת, וגם לבצע אותם בצורה שלא תסכן אותנו ואותם, מבחינה משפטית ומבחינות אחרות.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו