שילוב דלתות חכמות בבית – איך תדאגו לאבטחה?

מנעול ומפתח הם חלק מחיינו כבר אלפי שנים. הדרך לשמור על דבר מה מפני סכנה הוא לנעול אותו או לשמור אותו מאחורי בריח. היום, תפקידיו של המפתח הולכים ופוחתים – מכוניות רבות אינן זקוקות למפתח לא כדי להיפתח וגם לא לשם התנעה, כספות פועלות בעזרת מנגנונים שאינם כוללים מפתח בדרך כלל. כעת, הטכנולוגיה עומדת להעלים גם את מפתחות הבית, אבל אל דאגה – הדלתות החכמות שיחליפו אותם מוצלחות מאוד בתחום האבטחה.

 

מה הופך דלת לדלת חכמה?

דלת חכמה היא דלת שמצוידת במכשור מתקדם שמאפשר גישה לבקרה ושליטה בפונקציות של הדלת, מרחוק. בדרך כלל באמצעות אפליקציה ייעודית לטלפון הסלולרי. דלת חכמה היא בבדרך כלל דלת שניתנת לפתיחה באמצעים מגוונים ולא (רק) על ידי מפתח. שילוב האמצעים הללו יכול להיות חלק ממנגנון הצפנה שמוסיף למידת ההגנה על הדלת ועל כל מה שמאחוריה. דלתות חכמות נוצרו במטרה לפתור בעיות נפוצות שקשורות בדלת הכניסה לבית, ביניהן בעיות שקשורות בנוחות אבל בעיקר בעיות אבטחה.

דלת חכמה

אף אחד לא נתקע מחוץ לבית

הבעיה הראשונה שמקבלת פתרון בעזרת דלתות חכמות היא בעיית אובדן המפתחות. הצורך לשמור מכל משמר על המפתח של דלת הבית או של דלת מוסדית גם מחשש שלא תתאפשר הכניסה מבעד לדלת הנעולה אבל גם משום שבעזרת המפתח, יכול כל מי שמצא אותו או גנב אותו, להשתמש בו מבלי לעורר חשד.

בדלת חכמה פועלים, בדרך כלל במקביל, מנגנונים שונים שמאפשרים פתיחה של הדלת ואמורים להיות זמינים פחות לגניבה או מועדים לאובדן מאשר מפתחות. המנגנונים הנפוצים מאפשרים פתיחה של הדלת באמצעות סריקה של טביעת אצבע, סריקת עין או סריקת פנים, באמצעות הקלדת קוד מספרי או באמצעות זיהוי המתקרב לדלת על ידי טאג ייעודי שמצוי על גופו או בתיקו. בנוסף, מנגנונים של דלת חכמה מאפשרים גם למי ששולט באפליקציה לפתוח את נעילת הדלת גם מרחוק.

דלת חכמה

"יש לך הודעה מהדלת שלך"

אם הייתם יכולים, הייתם מעמידים שומר מחוץ לדלת? אם הייתם יכולים לדאוג לאבטחה מסביב לשעון, הייתם דואגים לארגן שירות שכזה לבית של משפחתכם? סביר להניח שכן אבל היום כבר אין צורך בכך, כי הדלת עצמה היא השומר החדש של הבית שלכם.

בדלתות חכמות רבות מותקנת מצלמה ייחודית שיודעת להגיב לאור, לתנועה ולקול, על פי ההגדרות שלכם, כך שכאשר תזהה המצלמה נוכחות מול או בקרבת הדלת, תתקבל התראה סלולרית שתאפשר לכם לראות ולשמוע את המתרחש ליד הדלת וגם תאפשר לכם לשוחח עם המבקרים הלא צפויים או להתריע בפני אנשים חשודים שהם נראים ומצולמים.

 

שליטה ובקרה

אם כך, כאמור, עיקר החשיבות של הדלת החכמה היא ביכולת הבקרה והשליטה בכניסה לבית ובאזור הכללי של הדלת. שליטה מרחוק יכולה לאפשר לכם לפתוח את הדלת למי שאמור להאכיל את החתולים כשאתם בחופשה או להשקות את העציצים, מבלי לסמוך עליהם עם קוד הכניסה לבית. כך תוכלו גם לפתוח את הבית עבור שכן שזקוק לעזרה או אורחת מפתיעה ורצויה. היכולת להתחבר בכל עת ומכל מקום ולראות במו עיניכם שהכל בסדר בכניסה לבית, לזה אין מחיר.

דלת חכמה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו