שעות מסך מרובות ובריאות העין אצל ילדים בצל נגיף הקורונה

הקורונה שבאה והשלטתה על עולמנו הובילה לאינספור שינויים באורח החיים שלנו ואפילו בבריאותנו.

יש לכך דוגמאות רבות, ואחת מהן היא קוצר הראייה אצל ילדים אשר נובע, איך לא, משעות מסך מרובות.

 

למה זה קורה?

כאשר מדברים על קורונה ובריאות העין ניתן לראות שלמעשה הילדים של כולנו יושבים שעות מול המסך. אם בעבר הם היו מבלים זמן רב בגן, בחברת ילדים אחרים ועם משחקים, הרי שהיום זה לא כך, כי הם סגורים בבית ורוב ההורים נעזרים במחשבים, טלוויזיה ועוד שלל מכשירים. הבעיה היא ששעות מסך מרובות גורמות לעין להתאמץ בצורה כזאת שמובילה לא פעם לבעיות שונות, כמו למשל קוצר ראייה. לכן, אם גם במקרה שלכם נדמה לכם שהילד לא רואה טוב לאחרונה, מתאמץ יותר מידי או מתנהג בצורה מוזרה במובן הזה, אל תהססו: קחו אותו כמה שיותר מהר לבדיקת עיניים.

 

מה כדאי לעשות בנידון?

יש כמה פעולות שתוכלו לבצע במישורים שונים, כאשר הפעולה הראשונה היא כמובן מניעה. במקום להושיב את הילדים שעות ארוכות מול המסכים, בהחלט כדאי יהיה למצוא להם פעילויות מסוגים שונים, כי כך הם יהיו הרבה יותר אקטיביים. בנוסף, כמובן שאם הילד מתחיל להתלונן על ראייה ירודה, זה הזמן לקחת אותו לבדיקה, וזאת למרות שאולי הוא יביע התנגדות לעניין הזה. בהחלט יכול להיות שבסופו של דבר הרופא יקבע שאין שום בעיה ובסך הכול צריך לשנות קצת הרגלים, אך יתכן שמתעוררת אצל הילד בעיית קוצר ראיה ורצוי מאוד לתפוס אותה כבר בתחילת הדרך. יש לא מעט פתרונות למצבים כאלה בימינו, כמו למשל משקפיים או אפילו עדשות מגע, אז למה לא לתת לילד את כל העזרה שלה הוא זקוק?

 

איך מתאימים לילדים משקפיים?

בסופו של דבר, אחרי בדיקות מעמיקות הסתבר שהילד שלכם באמת צריך משקפיים? לא ברור לכם איך לבחור עבורו את המשקפיים הכי טובים שיש ואיזה עדשות יוכלו להתאים לו? אתם לא לבד. רוב ההורים מרגישים אבודים במובן הזה, ובמיוחד אם אתם בעצמכם לא עושים בכלל שימוש במשקפי ראיה. זו הסיבה שבגללה, אם אתם מחפשים את הפתרון הכי טוב שיש לילד שלכם, חשוב מאוד לבדוק לאן אתם לוקחים אותו. זה לא סוד שיש אינספור מקומות שבהם ניתן לעשות בדיקות ראיה וגם להזמין משקפיים, אך בפועל אנחנו רואים שלא בכל מקום העדשות מספיק איכותיות ולא בכל מקום תקבלו את היחס הכי טוב שיש. מאוד מומלץ לבדוק זאת לעומק, כי בסופו של דבר, אם אתם רוצים לעזור לילד שלכם להתמודד עם בעיית הראיה שממנה הוא סובל, למה שלא תפנו אל מקום מקצועי וכמה שיותר מתקדם? זה נכון שמשקפי ראייה לא עולים מעט אך זו הדרך הנכונה להתמודד עם קוצר ראייה בכל גיל.

 

האישון

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו