כל מה שצריך לדעת על גריטת רכבים

גריטת רכב, המכונה גם מיחזור רכב, כרוכה בפירוק רכבים ישנים שאינם בשימוש או אשר נמצאים במצב בלתי ניתן לתיקון כדי למחזר רכיבים יקרי ערך המותקנים בהם ובמקביל גם לטפל בפסולת של  חומרים מסוכנים באופן ידידותי לסביבה. בדרך זו אנו שומרים על הסביבה מפני מזהמים אפשריים, מורידים מן הכביש רכבים מסוכנים ומאפשרים שימוש חוזר בחומרי הגלם שממנה עשויה המכונית. 

 

מדוע גריטת מכוניות חשובה לסביבה?

בכל פעם שמפנים רכב ישן לגריטה, למעשה פועלים פעמיים למען סביבה ירוקה ובריאה יותר. ראשית מפנים את הרכב התקול אשר אינו ניתן עוד לתיקון והפך בנתיים למזהם סביבתי למקום שבו ניתן לאחסן אותו בבטחה ולמנוע זיהום נוסף, ושנית, חומרי הגלם שממנו עשויה המכונית, בעיקר המתכת שבה, ניתנים לשימוש חוזר לאחר המסה ועיבוד מחדש.

בדרך זו אנו דואגים לסביבה נקיה ממפגעים ושומרים על המשאבים היקרים. הגריטה מתבצעת על ידי פירוק הרכב למרכיביו השונים, מיחזור מה שניתן למחזור, וטמינת מה שלא ניתן לשימוש חוזר בצורה בטוחה.

רכב ישן לגריטה

מהם השלבים השונים של תהליך גריטת המכוניות?

תחילה, חשוב לבחור בקונה רכבים לגריטה אמין אשר ייקח את המכונית למגרש מתאים ושם יתחיל תהליך הגריטה בהתאם לתקנות השונות. אלו הם השלבים השונים של הגריטה:

  1. פינוי הרכב באמצעות גרר לאחר משא ומתן עם בעלי הרכב והסדרת התשלום עבור המכונית המיועדת לגריטה.
  2. הגעת הרכב אל מגרש גריטה וקליטתו.
  3. הסרת כל החלקים הניתנים למכירה כחלפים או למיחזור.
  4. הכנת החלקים שאינם ניתנים למיחזור לאחסון או לטמינה באתר בטוח לסביבה.

רכב ישן לגריטה

מי יכול לגרוט רכב?

בישראל פועלות מספר חברות אשר קונות רכבים מאנשים פרטיים או מציי רכב ודואגים לכל התהליך מתחילתו ועד סופו, כולל גרירת הרכב למקום הגריטה. חשוב לבחור בקונה רכבים לגריטה מהימן על מנת שהתהליך כולו יהיה מקצועי, עם שירות אדיב, ותוך שמירה על הנהלים הקיימים.

כעקרון, כל כלי הרכב ניתנים לגריטה כגון משאיות, אופנועים, רכבים פרטיים, אוטובוסים וכדומה, אולם מומלץ להתייעץ תחילה לגבי הרכב שברשותכם, משום שגריטה איננה האופציה היחידה שלפניכם. ישנם רכבים אשר טוב יותר לשלוח אותם לפירוק כדי להשתמש בחלקיו כחלפים.

 

לסיכום

גריטת רכבים מציעה פתרון בר קיימא לסילוק כלי רכב ישנים ובלתי ניתנים לתיקון תוך תרומה משמעותית לאיכות הסביבה ולשימור משאבים. הבחירה בפרידה מן הרכב הישן והנוסטלגי אמנם לא תמיד נעימה, אבל חשוב לזכור שהוא יכול לשמש כחלקי חילוף או כחומר גלם חדש, דבר המועיל הרבה יותר מאשר לשכב חסר תועלת בחנייה. פנו עוד היום לקונה רכבים לגריטה אמין ומהימן על מנת לאפשר לכם להפרד מהרכב ולפנותו בצורה נאותה.

רכב ישן לגריטה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו