תאונת דרכים בזמן העבודה – כיצד רצוי לפעול?

על פי החוק תאונת עבודה נחשבת לכזאת, כאשר עוברים פגיעה במקום העבודה, בזמן העבודה, בדרך אליה ובחזרה ממנה. לפיכך ניתן לתבוע פיצוי על פי החוק לנפגעי עבודה. כיצד לפעול בתאונת דרכים בזמן העבודה?  על כך במאמר הבא.

 

מתי על פי החוק תאונות דרכים הן תאונות עבודה?

כל אדם העובד במקום עבודה ומשתמש ברכב של העבודה בזמן העבודה בין אם הוא נוסע לספקים ובין אם ללקוחות ועובר בדרך תאונת דרכים, נחשב לנפגע עבודה. בנוסף, אם נסע מביתו בדרך לעבודה או חזר מהעבודה הביתה מבלי לסטות מהדרך לענייניו האישיים ועבר תאונה, ייחשב כנפגע עבודה. אין זה רלוונטי אם הנסיעה הייתה ברכב הפרטי, ברכב החברה, בתחבורה ציבורית או ברגל, תאונות דרכים במצבים כאלו מטופלות כתאונות עבודה.

 

כיצד פועלים בתאונות דרכים בזמן העבודה?

בראש ובראשונה מייד לאחר התאונה יש לקבל סיוע רפואי בבית החולים ולשמור את כל המסמכים הרפואיים לרבות מכתבי סיכום, מכתב שחרור, הפניות לטיפולים, הוצאות אשפוז, טיפולים מחוץ לסל, קבלות על מרשמי תרופות וקבלות על נסיעה לקבלת הטיפול הרפואי ולבית.

יש לבקש מהמשטרה את הדו"ח של התאונה ולקבל אישור עליה. מבלי אישור מהמשטרה והמסמכים הרפואיים לא ניתן לתבוע פיצויים בתור נפגעי עבודה. במידה ותאונת הדרכים לא הייתה קשורה לעבודה התביעה הייתה מוגשת כנגד החוק לנפגעי תאונות דרכים וגם אז היה צורך בכל המסמכים.

בנוסף ובמידת היכולת, יש לתעד את מקום התאונה, הרכבים והנהגים המעורבים, מסמכי הפוליסות של הנהגים, פרטים של עדים וכד' כדי שלתביעה יהיו ראיות. יש לפנות למעסיק ולדווח לו על התאונה על מנת שימלא טפסים לביטוח הלאומי ובמקביל לפנות לעורך דין לתאונות דרכים.

 

מדוע פונים לעורך דין לתאונות דרכים?

בדרך כלל כאשר מתרחשת תאונת עבודה פונים לעורך דין תאונות עבודה על מנת להגיש תביעה ולקבל זכויות ופיצויים. כאשר מתרחשת תאונת הדרכים בזמן העבודה מומלץ לפנות לעורך דין לתאונות דרכים הבקיא בכל הקשור לתחום ויכול לסייע ולייעץ.

עורך הדין יצטרך להוכיח את הקשר של התאונה למקום העבודה באמצעות כל הראיות שיאסוף מהאירוע ולייעץ לכם את מי צריך לתבוע. על מנת למצות את כל זכויותיכם יש להגיש ראשית תביעת נפגעי עבודה לביטוח הלאומי בצירוף כל המסמכים ובמקביל לתבוע תביעת נזיקין על נזקי גוף ונפש אותה תובעים מחברת הביטוח של הפוגע.

בנוסף, ניתן לתבוע את ביטוח התאונות האישיות במידה ויש לכם וכמו כן את הביטוח הפרטי. עורך הדין יעשה לכם סדר בכל התביעות כדי שתוכלו למצות את כל הזכויות של נפגעי עבודה. חשוב לבחור בעורך דין מקצועי ובעל ניסיון עם הצלחות מוכחות והמלצות. את ההמלצות תוכלו לקבל מחוות דעת באינטרנט, פורומים של נפגעי עבודה עקב תאונות דרכים ועוד.

פגע במכונית

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »