תביעות נזיקין – אילו סוגים קיימים?

בכל מקרה בו נגרם לנו נזק על ידי גורם אחר,  הרי שעומדת לנו הזכות להגיש תביעת נזיקין ולדרוש פיצויים בהתאם. תביעות הנזיקין הן תחום נרחב ובעל דינים וסעיפים משפטיים רבים ויכולות להיות מוגשות כנגד מספר גורמים. במאמר זה נבחן היטב אילו סוגי תביעות נזיקין קיימות, אילו סעדים ניתן לתבוע וכיצד עורך דין נזיקין יוכל לסייע לנו

 

תביעות נזיקין

שגרת החיים שלנו כוללת לצערנו גם מקרים פחות נעימים, דוגמת נזקים שונים הגורמים לנו לפגיעות גופניים וממוניים, כאשר בחלק מהמקרים הללו, ניתן יהיה לתבוע את הגורם האשם לנזק שהתרחש ודרוש פיצויים בהתאם. על פי פקודת הנזיקין, הבסיס לתביעות הנזיקין הוא קיומו של נזק, אשר מטבע הדברים, יכול להיגרם כתוצאה ממקרים שונים ובהתאם לכך, ניתן יהיה לתבוע גורמים שונים – אדם פרטי, מעסיק, חברת ביטוח, עיריות ועוד.

 

סוגי תביעות הנזיקין

כפי שניתן להבין, הנזקים בגינם ניתן להגיש תביעות נזיקין הם רבים ומגוונים ולמעשה, הם נחלקים לשני סוגים עיקריים:

 

  • נזקי גוף

תביעות נזקי גוף מתייחסות למקרים בהם הנזק שנגרם הביא לפגיעות גופניות או נפשיות אצל האדם הנפגע. בין המקרים הנפוצים של נזקי גוף, נכללים – תאונות דרכים, תאונות עבודה, נזקים כתוצאה מרשלנות רפואית ועוד.

 

  • נזקי רכוש

תביעות נזקי רכוש מתייחסות למקרים של נזקים ממוניים. בתביעות אלו, חובת הוכחת הנזק מוטל על האדם הניזוק. בין המקרים הנפוצים של נזקי רכוש, נכללים – נזקים שנגרמו לרכב, למבנה הדירה, לתכולה הנמצאת בה ועוד. בכדי להעריך את נזק הרכוש בצורה מקצועית, מקובל להיעזר בדו"ח הערכת שמאי מקצועי.

 

אילו סעדים ניתן לתבוע במסגרת תביעות הנזיקין?

ככלל, הפיצוי העיקרי במסגרת תביעות הנזיקין השונות, הוא הפיצוי הכספי, אשר נועד לעזור לאדם שניזוק להשיב את מצבו הגופני / ממוני, לאותו מצב קיים לפני מקרה הנזק. סכום הפיצויים המגיע לתובע, נקבע על ידי בית המשפט, המתבסס על ראשי נזק ממוניים (הוצאות כספיות, הפסדי שכר ועוד) ושאינם ממוניים (כאב וסבל לדוגמה).

 

עורך דין נזיקין

באמצעות עו"ד נזיקין, נוכל לבסס את עילת התביעה באופן מיטבי ולמקסם את סיכויי הצלחתה וקבלת מלוא הפיצויים, כאשר עורך הדין יידרש להוכיח את קיומו של הנזק ואת קיומו של הקשר הסיבתי בין אחריותו של המזיק לבין הנזק שנגרם. כדי לסייע לעבודתו של עורך הדין, מומלץ יהיה להביא תיעוד מלא ומפורט של האירוע ואת כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

 

לסיכום

דיני נזיקין הן מרכיב עיקרי במסגרת המשפט האזרחי בישראל ומטרתם לדאוג לכך, שהנפגע יקבל פיצויים בגין הנזק. את דיני הנזיקין ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים – נזקי גוף ונזקים ממוניים, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת נזיקין ולדרוש פיצויים בהתאם. את תביעת הנזיקין מומלץ להגיש עם עו"ד המתמחה בדיני נזיקין, אשר יפעל להוכחת הנזק והקשר הסיבתי.

תביעות נזיקין

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו