תביעת כספי פיצויים בעזרת עורך דין רשלנות רפואית

טיפול רפואי המוכח כרשלנות רפואית עשוי לשאת פיצוי גבוה, מכיוון שאיכות החיים של המטופל נפגעת. לעיתים רשלנות כזו עלולה להסתיים גם במקרי מוות. על מנת להגיש תביעה לפיצוי, יש להוכיח את הקשר הישיר בין הרשלנות הרפואית לתוצאות. על תביעת פיצויים באמצעות עורך דין מהתחום – במאמר הבא.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא כל שירות רפואי שניתן למטופל ללא נקיטת אמצעי זהירות שגרמה למטופל נזק או חוסר נתינת מידע על דרכי הטיפול שגרמו לפגיעתו. הרשלנות הרפואית באה לידי ביטוי כאשר הרופא טועה באבחנת המטופל ומעניק לו טיפול רפואי שאינו מתאים ופוגע בו. עם זאת, יש מקרים שטעות באבחון נעשית כתוצאה מהפעלת שיקול דעת מקצועי שגוי סביר ואז אין זו רשלנות רפואית. לעומת זאת, אם הצוות הרפואי לא רשם נתון קריטי ומסיבה זו שגה באבחון, נטל ההוכחה היא על הרופא. באותה המידה כאשר המטופל לא מקבל מידע מפורט על כל דרכי הטיפול והתוצאות שלהן, סיכונים, חלופות וכיו"ב. חוץ מאבחנה שגויה, פענוח תוצאות שגוי או ייעוץ רשלני, רשלנות רפואית עוסקת גם בטיפול תרופתי שניתן ברשלנות, אי הפנייה לצילומי רנטגן, בדיקות דימות נוספות או פיענוח שגוי, אי הפנייה לבדיקות דם דחופות שכתוצאה מהם נפגע המטופל ועוד.

 

תביעת פיצויים על רשלנות רפואית

על פי פקודת חוק הנזיקין כל אדם שנפגע עקב רשלנות רפואית רשאי להגיש תביעה משפטית ולזכות בפיצוי כספי בתנאי שהוכיח את הקשר הסיבתי בין ההתנהלות הרפואית לבין הנזק שנגרם לו. כמובן שבמידה והרשלנות גרמה למוות של מטופל, התביעה תוגש על ידי בני משפחתו. ההוכחות צריכות להתמקד בקשר סיבתי עובדתי וקשר סיבתי משפטי לנזק שנגרם למטופל. הפניה למשרד עורך דין רשלנות רפואית יסייע לכם להבין עם יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. עורך הדין ישמע את סיפורכם וישקול את כל המידע מבחינת הוכחות סיבתיות ומשפטיות, התיישנות התביעה על פי חוק ההתיישנות, הגוף הנתבע, הקייס לתביעה והזמן הדרוש לנהל אותה, הנזק, ההוצאות על ניהול התביעה בהשוואה לפיצוי הכספי ועוד. כל הפרמטרים הללו יבדקו לעומק ורק אז עורך הדין יחליט אם מגישים תביעה על רשלנות רפואית. הוא יכוון את התובע לאיסוף כל המסמכים הרפואיים הנדרשים וידאג למסמכים נוספים על מנת להוכיח את הנסיבות לנזק כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

דוגמאות להגשת תביעה על רשלנות רפואית

ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית כאשר ניתוח בוצע באופן רשלני. למשל, גידול שהוצא רק באופן חלקי, תפירה רשלנית שגרמה לנזק, הרדמה מלאה שנעשתה ברשלנות וכד'. דוגמאות נוספות המתייחסות להיריון ולידה הן נזקים שנגרמו ליולדת או לעובר בזמן ההיריון או הלידה. למשל, אבחון שגוי של מומים, השארת חלק מהשליה בגוף היולדת ועוד. גם נזקים שנגרמו כתוצאה מתרופות שלא היה בהן צורך, מינונים לא נכונים וכיו"ב.

רשלנות רפואית

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »