תואר שני בייעוץ ארגוני מאפשר התמחות במגוון נושאים

אם אתן לקראת סיום תואר ראשון וחושבות לעצמכן על המשך דרככן המקצועית, אתן בוודאי בשלב בו אתן סוקרות מגוון מסלולי לימוד. האם חשבתן לבחון את האפשרות של תואר שני בייעוץ ארגוני, תחום חם שמאפשר השתלבות במגוון נושאים ואפשרויות תעסוקה? אם לא, כדאי לכן להמשיך לקרוא. 

דמיינו את עצמכן בעוד חמש שנים. מה אתן רואות? מה אתן מבקשות לעצמכן? סביר להניח שהייתן רוצות להיות במקום אחר מבחינה מקצועית מאשר המקום שלכן היום. סביר להניח שהייתן רוצות להתפתח. איך נוכל לדעת לאיזה כיוון? בעולם ששוק העבודה בו משתנה כל כך מהר, כדאי לחשוב על מסלול לימודים שיאפשר לנו מגוון רחב של התמחויות ואפיקי תעסוקה. אם גם את מחפשת מסלול שכזה, כדאי לך להתעניין בלימודי תואר שני בייעוץ ארגוני.

 

מהו ייעוץ ארגוני?

הייעוץ הארגוני הוא התחום החוקר ארגונים, שינויים העוברים עליהם ותהליכים שונים שקורים בו – צמיחה, דעיכה, השפעה של גורמים חיצוניים, ועוד. בעבודתה, יועצת ארגונית היא מי שמחפשת את נקודות התורפה והחוזק בתוך הארגון, וכן את הדרכים לקידום האינטרסים של הארגון, את ערכי הארגון ואת פיתוח ושימור העובדים.

היועצת הארגונית מתמודדת עם שאלות כמו: "איך נצליח לקדם צמיחה לאחר משבר בארגון?", "איך הארגון יתמודד עם שינוי שהוכתב לו?", "איך נחזק את הארגון כיחידה שלמה עם אינטרסים אחידים, מבלי להתפשר על טיפוח והעצמה של העובדים?",  וכיוצא בזה.

 

אילו אפיקי תעסוקה שונים מתאפשרים לבוגרות התואר בייעוץ ארגוני?

אחד היתרונות הברורים של תואר שני ביעוץ ארגוני הוא המגוון שהוא מאפשר. מכיוון שיועצים ארגוניים קיימים כיום כמעט בכל ארגון בינוני ומעלה, ולא רק במפעלי ענק ובארגוני צבא וביטחון, כפי שהיה מקובל בעבר, בוגרת התואר בייעוץ ארגוני יכולה למצוא את עצמה משתלבת במגוון ארגונים בעלי אופי שונה, בהתאם להעדפותיה ולערכיה. בנוסף, יכולה בוגרת התואר לספק שירותי ייעוץ באופן עצמאי, ולשמור על מגוון לקוחות, אם כך היא מעדיפה.

 

אילו נושאים שונים מעסיקים את היועצת הארגונית?

עבודתה של יועצת ארגונית תשתנה בהתאם לאופי המקום בו היא עובדת, מטרותיו ויעדיו. ודאי שאין דומה עבודה בחברת הייטק ובין עבודה במשטרה או במשרד הביטחון. ככלל, היועצת הארגונית צריכה לזהות את האקלים והתרבות הארגוניים, להבין את המוקדים לחיזוק על ידי שיח עם הממונים והעובדים.

לחילופין, היא יכולה להתמקד במטרות ובערכים עצמם, ולסייע למנהלי הארגון בעיצוב חזון שיקדם את הארגון. היועצת הארגונית יכולה להתמחות בשינויים ארגוניים, באקלים ארגוני מיטיב או בקידום תרבות ניהולית וארגונית בריאה – בהתאם לארגון בו היא משתלבת ולהעדפותיה.

 

האם ליועצת הארגונית יכולת אמיתית לעשות שינוי?

רבות מאיתנו מחפשות תואר שיעזור לנו ליצור שינוי בעולם ולשפר אותו. כיועצת ארגונית, תוכלי לקדם שינויים ותהליכים בסדר גודל, שישפיעו על עשרות ומאות עובדים ואף על הלקוחות שלהם, כך שבמידה ואת מחפשת תואר דרכו תוכלי להשפיע, כדאי בהחלט לשקול את תחום הייעוץ החינוכי.

 

תואר שני

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »