תפקיד הפיזיותרפיה באורתופדיה: שיקום תפקוד וניידות

הגוף שלנו מורכב בעיקר ממערכות עצמות ושרירים. תחום האורתופדיה נועד לטפל בפגיעות וליקויים המופיעים במערכות אלו. טיפולי האורתופדיה השונים יכולים לנוע מתרופות וזריקות, דרך גיבוס המקום הפגוע ועד פרוצדורות ניתוחיות מורכבות, כאשר לפיזיותרפיה קיים תפקיד חשוב בכל אחד מהטיפולים הללו. אז מה הקשר בין השניים? ומה התפקיד של פיזיותרפיה באורתופדיה?

 

מהו תחום האורתופדיה?

אורתופדיה היא תחום רפואי, המרכז את הטיפול בכל הכאבים והליקויים הקשורים למערכות השריר והשלד, כמו מקרים של נקעים, שברים, דלקות וזיהומים וכן בעיות של יציבה והליכה. במסגרת הטיפולים האורתופדיים ניתן למצוא מגוון רחב של טיפולים, הנעים בין מתן תרופות וזריקות ועד ניתוחים מסובכים, הנעשים על ידי אורתופד מנתח.

פיזיותרפיה באורטופדיה

באילו מקרים נפנה לאורתופד מומחה?

במקרים בהם אנו מרגישים את הכאבים הבאים, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לרופא אורתופד מומחה:

 

כאבי שרירים

כאבי שרירים עלולים להופיע כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת, דלקות, סיבות גנטיות ומחלות אחרות.

 

כאבי רגליים

מאמץ יתר, התכווצויות שרירים וכן מקרים של שחיקת סחוס באזורים כמו מפרק הירך או מפרק הברך, הם בין כאבי הרגליים המחייבים פנייה לאורתופד מומחה.

 

כאבי גב / צוואר

אזור הגב והצוואר מלא בחוליות וסחוס, וכאשר הם נשברים, נסדקים או נשחקים, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לאורתופד שייתן לנו את הטיפול המתאים.

 

כיצד פיזיותרפיה קשורה לאורתופדיה?

הטיפולים האורתופדיים השונים, מזריקות ועד ניתוחים מורכבים, אכן אמורים לספק לנו את המענה התרופתי הראוי לכאבים מהם אנחנו סובלים, אך בכדי לסייע לתהליך התרופתי ולהליך השיקום, מומלץ יהיה לשלב תרגילים פיזיותרפיים, שיעזרו למפרקים ולשרירים להתחזק ולתפקד טוב יותר.

פיזיותרפיה באורטופדיה

שיקום ותפקוד הניידות עם תרגילי פיזיותרפיה

תרגילי פיזיותרפיה מהווים כאמור נדבך מהותי בתהליך ההחלמה והשיקום מפציעות וכאבים המגבילים את התנועה שלנו, כאשר לכל פציעה ואזור קיימים התרגילים הרלוונטיים לו ומותאמים באופן אישי למצבו הרפואי של המטופל.

ביצוע מסודר ותכוף של תרגילי הפיזיותרפיה, מועיל לחיזוק השרירים, הגמשה של רקמות רכות, תנועתיות של מערכת העצבים, שיפור סיבולת ועוד. תרגילי הפיזיותרפיה מבוצעים לרוב במסגרת מפגש טיפולי עם פיזיותרפיסט מומחה, אך מלבד מפגשים אלו, קיימת חשיבות רבה להתמדה וביצוע חוזר של התרגילים, לצורך שימור תוצאות הטיפול.

 

מתי יש לבצע את התרגילים הפיזיותרפיים?

ככלל, ניתן לבצע את התרגילים הפיזיותרפיים כבר בימים הראשונים שלאחר הניתוח או הטיפול התרופתי, כאשר הנחיות לגבי התרגילים עצמם, מספר החזרות והזמן המומלץ לביצוע התרגילים, יינתנו רק על ידי רופא אורתופד מומחה ו/או פיזיותרפיסט מקצועי.

 

לסיכום

תחום האורתופדיה עוסק בבעיות וכאבים הקשורים למערכות השלד והעצמות ובעיקר בכאבי שרירים, רגליים, גב / צוואר ומפרקים. מלבד הטיפולים התרופתיים וניתוחים במקרים קיצוניים, מומלץ לשלב גם תרגילים פיזיותרפיים, הם קיים תפקיד חשוב בשיפור מטווחי התנועה והורדת נפיחות וכאבים, כאשר אורתופד מומחה או פיזיותרפיסט מקצועי ינחו אתכם לגבי התרגילים המומלצים ביותר למצבכם.

פיזיותרפיה באורטופדיה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

קופת צדקה
כללי
מה החשיבות של קופת צדקה?

קופות הצדקה מוצבות בבתי כנסת, סופרים ובתי אב רבים. קיומן במרחבים שונים הוביל לסקרנות בקרב הציבור שביקש לדעת מה החשיבות של פריט זה? השמועה הגיעה

לכתבה »
אש פחם של תחנת כוח
כללי
איך עובד החשמל בישראל?

מערכת החשמל בישראל היא מערכת מורכבת הכוללת מספר גורמים שעובדים יחד כדי לספק חשמל לבתים ולעסקים ברחבי הארץ. הנה סקירה קצרה של אופן פעולת המערכת.

לכתבה »