איך ניתן להדביר את פשפש המיטה?

מתעוררים לתחושת גרד איומה? מתעוררים עם עקיצות לא מוסברות? או אולי ראיתם נקודות שחורות קטנטנות על המזרון ולא הבנתם מה זה? יתכן ואתם סובלים מפשפשים במיטה! איך מזהים את המטרד ומה עושים לגביו? כל התשובות ממש כאן.

 

איך מזהים את פשפש המיטה?

לפני שמתחילים לחשוב על פתרונות יצירתיים, חשוב לזהות שאכן מדובר בפשפש המיטה. תוכלו לעשות זאת באמצעות זיהוי של הפשפש עצמו וסימני ההיכר הבולטים שלו, או במקרה שכבר נעקצתם, על ידי זיהוי העקיצות.

  • זיהוי בעין: בשונה מפרעושים, את פשפש המיטה קל לראות בעין. צבעו שקוף בגוון חום-אדמדם (זהו הדם שמצץ מכם).
  • צואת פשפשים: גם את הצואה קל לזהות – היא שחורה ומתרכזת לרוב על המזרון ועל בסיס המיטה וקשה להסיר אותה עם האצבע (נדבקת למצע). את הצואה כדאי לחפש בעיקר בכפלים ובמקומות שאינם חשופים לאור. אפילו בפנלים, שקעי חשמל או חורים בקיר הסמוך למיטה.
  • עקיצת פשפשים: חשוב להבין שלא תמיד ישנם סימנים, גם אם בוודאות חשתם עקיצה. עם זאת, במידה והם כן נמצאים, הם מתרכזים באזורים מוגדרים (סדרה של כמה עקיצות סמוכות), לרוב מתחת לבגדים, אך יכולים להופיע בכל מקום, גם באזור הפנים.

איך ניתן להדביר את פשפש המיטה?

עובדה מעניינת על פשפשי מיטה

לעיתים קרובות יש מצב שלמרות ריבוי דיירים בבית, רק אחד מהם נעקץ, גם במקרים בהם חלק מהם חולקים את אותה המיטה. אם זה קרה לכם והסקתם מכך שלא מדובר בפשפש מיטה – טעות בידכם. למעשה, במקרים רבים פשפשים מעדיפים לעקוץ אדם מסוים על פני אחר ויש לכך סיבה טובה, אבל בינתיים נסתפק בתירוץ שהוא "מתוק יותר".

 

הדברת פשפש המיטה – הדברה בחום

לכל סוג של מזיק דרך הדברה ייחודית ובמקרה של פשפשים, הדרך הטובה ביותר לסלק אותם לאורך הזמן היא באמצעות הדברה בחום – העלאת טמפרטורת החדר למעלה מ-60 מעלות, למשך כשעה וחצי, עד שעתיים.

לאחר מכן מרססים את החדר כולו בחומר הדברה מיוחד נגד פשפשי המיטה – בסיס המיטה, קירות החדר, הריהוט (ארונות, שידות) וכיו"ב. כיסוי מלא של האזור כולו שמטרתו להבטיח שלא ישארו פשפשים חיים. למעבר לאתר מזיקיס לפרטים נוספים על הדברת פשפש המיטה וקבלת הצעת מחיר.

 

הדברת פשפשים, אחריות לשנה

שיטת ההדברה המיוחדת של מזיקיס מאפשרת מתן פתרון ארוך טווח לבעיית פשפש המיטה, לעומת שיטות הדברה אחרות הנהוגות בארץ בהן הפתרונות קצרים יותר ולכן גם טווח האחריות. במקרה של הדברת פשפשי מיטה בחום, תינתן אחריות ארוכה לשנה שלמה.

לסיכומו של דבר, פשפשי המיטה יכולים להוות מטרד של ממש אך למרבה השמחה, יש כמה דרכים לזהות אותם בקלות, כך שתוכלו לעשות זאת לגמרי בעצמכם ואז להזמין מדביר מקצועי שיטפל עבורכם בבעיה ותוך שעות ספורות תוכלו לחזור לשגרת חייכם.

איך ניתן להדביר את פשפש המיטה?

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו