איפה ניתן למצוא את רשימת המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה מאפשר לכם להמשיך לעבוד את אותן שעות אך להגדיל את המשכורת שלכם בצורה משמעותית. מס הכנסה גוזר בכל חודש חלק לא מבוטל מהמשכורת שלנו, ובעזרת הפטור הזה המשכורת שלכם תגיע לחשבון שלכם בשלמות. אנחנו כאן כדי לספר לכם על המחלות השונות שיאפשרו לכם לקבל פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא מס שכמעט כל אזרח במדינת ישראל משלם. המס הזה מוטל על המשכורת החודשית, והוא נקבע ביחס לגובה המשכורת. פטור ממס הכנסה הוא פטור מרחיק לכת, ויש לו משמעות כלכלית רצינית. ככל שהמשכורת שלכם גבוהה יותר, כך לפטור הזה יש משמעות, וחשוב שתדעו האם יש באפשרותכם לקבל פטור ממס הכנסה בשל מחלה מסוימת.

פטור ממס הכנסה

סיבות לפטור

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה הן הסיבה העיקרית לקבלת הפטור. לאנשים חולים יש לעט הוצאות בלתי צפויות, וכדי לאפשר להם להתקיים בכבוד מבחינה כלכלית ולמנוע יציאה שלהם משוק העבודה ניתן להם פטור ממס הכנסה עד גובה הכנסה מסוים. המכנה המשותף של המחלות הללו הוא בדרך כלל שמדובר על מחלות כרוניות, כאלו שמלוות את החולה לתקופה ארוכה בחיים.

סיבות לפטור

רשימת המחלות

את הרשימה המלאה של המחלות ניתן למצוא באתר של רשות המיסים או באתר כל זכות. באופן כללי המחלות המרכזיות שעליהן מדובר הן סרטן לסוגיו השונים, סכרת ברמה מסוימת, מגבלות פיזיות שונות בשיעור מסוים, פרקינסון וניוון שרירים. תפקוד לקוי של איברים מרכזיים בגוף כמו כבד, לב או כליות גם הוא מהווה עילה לפטור ממס הכנסה.

 

הגשת בקשה לפטור

את הפטור ממס הכנסה בגין מחלה אנחנו יכולים לקבל רק לאחר הגשת בקשה לרשות המיסים. גם אם המדינה הכירה בכם בתור חולים באחת המחלות הללו, אתם צריכים להגיש בקשה מסודרת לרשויות המס. הבקשה צריכה להכיל אישורים רפואיים וחוות דעת של מומחים. לעיתים תדרשו לעבור בדיקה רפואית נוספת, בעיקר אם סיבת הפטור שלכם קשורה לאחוזי נכות.

 

מימוש זכויות

בתור חולים במחלה כרונית, פטור ממס הכנסה הוא רק אחת הזכויות שאתם זכאים אליהן. כדי למצות באופן מוחלט את הזכויות שלכם, מומלץ לפנות לגוף מקצועי שעוסק בעניין. ההתנהלות מול רשויות המדינה בכלל, ומול רשות המיסים בפרט יכולה להיות מעט מורכבת. אנשי המקצוע יוכלו לעזור לכם להכין את הפנייה שלכם בצורה כזו שהיא תאושר מהר יותר.

 

לסיכום

מחלות שונות מהוות עילה לפטור ממס הכנסה. בין המחלות הללו ניתן למנות את מחלת הסרטן, פרקינסון, ניוון שרירים, תפקודי כבד לקויים, בעיות לב ועוד. כדי לקבל את הרשימה המלאה של המחלות תוכלו להיכנס לאתר המידע של רשות המיסים. אם הסטטוס שלכם לא ברור לכם עד הסוף ואתם לא מקבלים מענה מצד הרשויות, מומלץ לפנות לגוף מקצועי שיעזור לכם לממש את הזכויות.

איפה ניתן למצוא את רשימת המחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו