מהו יום הרווקים הסיני?

תובנה עסקית בסיסית שהתפתחה עוד לפני המסחר האלקטרוני והתפתחה עוד יותר אחריו היא, שניתן להגדיל מכירות בימים מיוחדים ומרוכזים. השיווק העסקי מצא דרכים לייחד ימים כאלו, לרכז בתוכם מבצעים, הנחות שישכנעו גם מוכרים ובעיקר קונים לרכשו דווקא ביום הזה. אחד הימים הללו הוא יום הרווקים הסיני".   

 

מקור השם מתי התקיים לראשונה יום הרווקים הסיני?

מקורו של יום הרווקים הסיני הוא באוניברסיטת נאנג'ינג בעיר נאנג'ינג בשנת 1993. שם חגגו סטודנטים רווקים ומשעוממים את רצונם למצוא בנות זוג ולשנות את הסטטוס שלהם (אגב החגיגות לא התרכזו דווקא בקניות). חג הרווקים נקרא גם חג המקלות מכיוון שהוא חל ב-11/11 והספרה דומה למקל. המסורת הזו שהחלה בשנת 1993 התפשטה לשאר החברה הסינית ומשם לכל העולם.

 

מה נתן את הדחיפה לכך שיום זה הוא יום קניות?

יש הרבה מאד סינים בעולם. זו עובדה. מכאן שיש גם המון רווקים סינים. אנשי עסקים בסין זיהו כי פלח זה באוכלוסייה לא מרבה בקניות ורכישות בוודאי לא כמו פלח הנשואים ומהמשפחות והחליטו לנצל את קיומו של יום רווקים ולחבר אותו לקניות.

 

התפתחות יום הרווקים הסיני

יום הרווקים הסינים תפס יותר ויותר תאוצה עם התפתחות הרשתות החברתיות, תחילה כחלק ממקור למציאת בנות זוג ויציאה לדייטים ובהמשך לרכישה של מוצרים מפנקים, מתנות לבנות זוג עתידיות וכדומה. מבצעי הקניות שכוונו לרווקים, החלו להיות מטרה גם לאוכלוסיות שונות שניצלו את היום לקניות עבורן, כך בתהליך הדרגתי יום זה הפך ליום קניות לכלל האוכלוסייה.

 

יום הרווקים רק באינטרנט?

רובו אכן מתקיים באינטרנט. אולם בעלי עסקים אחרים שאין להם חנות מקוונת לא רצו להיות מחוץ לחגיגת הקניות וכיום גם חניות לא מקוונות מציעות מבצעים לרגל היום הזה בקנייה פיזית בחנות.

 

שנת 2017 הפריצה הגדולה

לאורך השנים מאז שנת 2009 שבה החלו לדווח על נתוני המכירות, נראה באופן חד וברור כי ישנה מגמת עלייה בכמות ההוצאות הכספיות של הציבור ברכישות ביום זה (מגמה שנמשכת). קפיצה גדולה של שליש מסך הכספים ששימשו לרכישה משנה קודמת נרשמה בשנת 2017. למשל חברת המסחר הסינית עלי באבא מכרה ביום הזה בסך של כמעט 1.5 מיליארד דולר.

 

קניות מוקדמות ליום הרווקים

על מנת ליצור עניין ולמשוך את הקונים, הרבה עסקים יוצאים במבצעי מכירה כמה ימים לפני היום עצמו בהם הלקוח יכול לשריין לעצמו את המוצר במחיר של יום הרווקים. בדרך זו נוצר באז גדול יותר, נוצרת ציפייה שרק מגדילה את המכירות.

 

לסיכום

יום הרווקים הסיני הוא טוב לבעלי העסקים והמסחר אך הוא גם טוב לנו הלקוחות הקונים. ההתרחבות של היום לעסקים מקוונים ולא מקוונים הגדילה ביניהם את התחרות שאנחנו נהנים ממנה בצורת הנחות ענק, מבצעי רכישה והקלות בתשלומים.

תיירים

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו