מה ההבדל בין מתכנת להנדסאי תוכנה?

עולם ההייטק בישראל צומח בקצב מסחרר, ואם גם אתם רוצים להשתלב בו יש לכם כמה אפשרויות מה ללמוד. מקצועות התוכנה הם חלק מרכזי בענף, ומדובר באפשרות נהדרת עבור מי שרוצה להיכנס לתחום. מתכנת והנדסאי תוכנה הם שני תארים שונים, ועל אף שיש הרבה דמיון ביניהם חשוב להכיר את ההבדלים המרכזיים. זה בדיוק מה שנעשה בכתבה שלפניכם.

 

בניית תוכנה

בבניית תוכנה, התפקיד המרכזי הוא של המתכנת. המתכנת הוא זה שאחראי על כתיבת הקוד של התוכנה והעיצוב הכללי שלה. כיום, כדי להגיע לתפקיד הזה ניתן ללמוד הנדסת תוכנה או לימודי הנדסאי תוכנה. ישנו הבדל בין שני המקצועות הללו, ולפני שאתם בוחרים מסלול לעצמכם, כדי להכיר את ההבדלים ביניהם ואיך זה יכול להשפיע עליכם.

 

תקופת לימוד

תקופת הלימוד של מתכנת בלימודי הנדסת תוכנה קלאסיים לוקחת בדרך כלל 4 שנים, אולם במקרים רבים הלימודים מתארכים לאור העומס הרב שאותו חווים מי שלומדים הנדסת תוכנה. לימודי הנדסאי קצרים יותר , וניתן לסיים אותם בצורה טובה בתוך 3 שנים מרגע ההתחלה. השיקול הזה חשוב כיון שרק לאחר שתסיימו את הלימודים תוכלו להיכנס כעובדים מהמניין בתוך התעשייה.

 

תכני הלימוד

הבדל נוסף נוגע ללימודים עצמם. בעוד שלימודי הנדסאי תוכנה מתמקדים בתכנים מעשיים יותר, בלימודי תכנות נוגעים בדברים הקשורים לעולם של מדעי המחשב. עבור מי שמתעניין גם בצדדים התיאורטיים, כדאי ללמוד תכנות כדי לגעת באותם תחומים, דבר שלא יתאפשר לכם אם תלמדו הנדסאי בלבד. מנגד, אם מעניין אתכם רק הצד המעשי, הנדסאי תוכנה יתאים לכם יותר.

כסף ישראלי

שכר

הבדל נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא בשכר. השכר שאותו מתנת מקבל יהיה גבוה יותר מאשר הנדסאי לאור העובדה שהלימוד ארוך יותר. את פערי השכר אפשר לצמצם בהמשך הדרך, אולם בשלב הראשוני ייתכן שיהיה פער די משמעותי. עם זאת, אם יש לכם ניסיון ייתכן וגם תואר של הנדסאי יספיק לכם כדי להגיע למשכורת טובה.

 

מה עדיף?

השאלה מה עדיף היא שאלה שקצת קשה לענות עליה. אם יש לכם את הזמן והיכולת להשקיע בלימודים ארוכים, כנראה שעדיף ללמוד לתכנת, לאור העובדה שהלימודים מעמיקים יותר ויוכלו לתת לכם רקע עמוק יותר. מנגד, אם אתם קצרים בזמן או שלימודים הם לא הצד החזק שלכם, ייתכן שעדיף לכם לפנות ללימודי הנדסאי תוכנה ולהגיע כמה שיותר מהר אל שוק העבודה.

 

לסיכום

בעולם התוכנה המיקוד העיקרי שלנו הוא בכתיבת קוד ועיצוב תוכנה שתוכל לעבוד בצורה המיטבית. למתכנת יש בדרך כלל יותר ידע מאשר להנדסאי תוכנה לאור העובדה שזמן הלימוד שלו ארוך יותר והוא נוגע בתכנים מעמיקים יותר. עם זאת, גם להנדסאי תוכנה יש הרבה מה לתרום, ועם השנים הוא יכול לצבור ניסיון שיעזור לו לטשטש את הפער בינו לבין מתכנת רגיל.

הנדסאי תוכנה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו