מה הם שירותי הDEVOPS ולמי הם נועדו?

בכל כמה זמן נכנסים איזשהו טרנד חדש בעולם ההייטק. השנה המילה הכי נפוצה במשרדי ההייטק הכי מובילים הוא הביטוי: "DevOps". אז מה המשמעות של הביטוי הזה? איך הוא שינה את עולמות הפיתוח? אנחנו מקווים שלאחר שתסיימו לקרוא את המאמר תוכלו להשתמש בביטוי הזה ותדעו מה הוא עושה בעצמכם.

מי שמתכנן להיכנס לעולם ההייטק זה אולי הדרך הכי מהירה. אפשר לומר שהביטוי אומר במילים אחרות קורס תכנות. אנשי DevOps הוא ביטוח שמאחד בין המילה ה Developer לבין אחראי התפעול Operator. שני תפקידים אלו הם האחראיים על הוספת פונקציונליות חדשה ושמירה על התוכנה שתעבוד באופן רציף.

 

האם תחום הDevOps מתאים למתכנתים מתחילים?

האמת היא שאנשי ה DevOps וכאלו שיכולים לתת שירותי devops יהיו מתכנתים בעלי ניסיון, כאלו שהם בקיאים בתחום הפיתוח והתכנות ויודעים לענות על הדרישות המורכבות שיש ללקוחות שמשתמשים בתוכנה ויש להם צרכים מסוימים שלא קיימים בה. אם נחלק ל2 את האופרטורים והמפתחים לתחומים אחרים ניתן לחלק אותם בחלוקה גסה במיוחד. הראשון הוא אנשי התפעול, נכללים בתוכם גם מהנדסי רשת, אנשי אבטחת תוכנה ומנהלי מערכות. התחום השני הוא המפתחים, כל מה שנכלל שם הם: מומחים שעברו קורס פיתוח תוכנה ויודעים לכתוב קוד כחלק מיצירת התכונה, מנהלי מוצר ואנשי בדיקת תוכנה או בשפה המקצועית QA.

 

מהם מבדקי חדירה או בשמם המקצועי Penetration Test?

מבדקי חדירה או בשפת ההייטק Penetration Testing הם מבחנים שנועדו לדמות מצב שבו יש תקיפה חיצונית או פנימית של המערכות השונות של הארגון וזאת במטרה לאתגר ולבחון את המערך של אבטחת המידע ולאתר נקודות חולשה שיכולות להוות פרצות לאבטחות וסיכונים פוטנציאלים.

 

מי חייב לבצע את המבדק בחברה שלו?

  • ארגון בעל מספר של מאגרי מידע – רשאי לבצע במסמך אחד את מאגרי המידע שברשותו ברמת אבטחה אחת ולבצע בדיקות חדירה וסקר סיכונים כל שמונה או עשרה חודשים לפחות.
  • ארגון או חברה בעלת מאגר מידע שרמת האבטחה שלו היא הגבוה ביותר – ביצוע מבדקים מסוג זה צריך להיעשות אחת לשמונה או עשרה חודשים.

 

כיצד השינויים שקורים בעולמות ההייטק משפיעים על קורסי התכנות השונים?

הידיעה כי העולם צועד לכיוון ההייטק ורוצה ליצור אחידות בין התחומים השונים הופך את הנושאים שנלמדים בעולמות התכנות לחשובים וקריטיים. יכולת ההבנה של אבטחת התוכנה, פיתוח המוצר, איך שהלקוחות תופסים את המוצר שלנו וכמה עומס יכול להיות על הרשת בזמן תפעול. כל אלה קשורים בכתיבת קוד בצורה מקצועית ונכונה. אם אתם מתלבטים לאיזה תחום להיכנס: קורס תכנות או ניהול רשתות – התשובה תהיה: שניהם.

 

לסיכום

אנחנו חושבים שככל שתחום ההייטק מתפתח, מתרחב ומייצר עוד ועוד חברות וארגונים כך גם התחומים שבונים כל חברה או ארגון נעשים קריטיים יותר.

תחרות טובה מייצרת גם רמה גבוה יותר ולכן חשוב לשים דגש על שני התחומים עליהם דיברנו במאמר. הם משלימים ולא מנוגדים וזו דעה שנהיית רווחת בקרב חברות רבות.

מחשב

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »