מה לומד הנדסאי?

הביקוש הגבוה למהנדסים בשוק העבודה גורם לרבים לפנות ללימודים בתחום. יחד עם זאת, לימדי הנדסה מהווים אתגר לא קטן בשל תקופת הלימודים הארוכה והאינטנסיבית שאותה נדרשים לבצע כל הסטודנטים בתחום. פתרון אפשרי לבעיה זו הוא ללכת ללימודי הנדסאי, ואנחנו כאן כדי לספר לכם מה בדיוק כוללים הלימודים הללו.

 

בחירת מסלול

לפני שמדברים על לימודי הנדסאים, חשוב להבין שמדובר על מגוון רחב של תחומי לימוד. כמעט בכל תחום שבו יש הנדסה, קיימים גם לימודי הנדסאים. כאשר אתם בוחרים במסלול של לימודי הנדסאי, כבר מההתחלה אתם צריכים להחליט איזה הנדסאי אתם רוצים להיות. באפשרותכם לבחור בהנדסאי חשמל, בניין, רכב ועוד שלל תחומים.

לא מעט אנשים שואלים את עצמם מה ההבדל האמיתי בין לימודי הנדסה לבין לימודי הנדסאי. העובדה ששנות הלימוד נמוכות יותר מצביע על פער מסוים בין השניים, ואנחנו כאן כדי להסביר לכם אותו.

מה לומד הנדסאי?

הכשרה מעשית

ההבדל הראשון שכמובן בא לידי ביטוי בתכני הלימוד הוא הכשרה מעשית יותר. בלימודי הנדסה יש דגש לא קטן על לימוד תיאורטי של פיזיקה, מתמטיקה, כימיה ומדעי המחשב. בלימודי הנדסאי הגישה הרבה יותר פרקטית ונועדה להכשיר אתכם ישירות לשוק העבודה. זה גם מה שהופך את הלימודים הללו לפשוטים יותר, כיון שהחלק התיאורטי והמורכב הוא לא חלק מהם.

 

סמכות

בתחומים כמו חשמל ובניין למהנדס יש סמכות מסוימת לאשר תוכניות. הסמכות הזו חיונית לשוק העבודה, כיון שבלעדיה האמירות של המהנדס לא באמת שוות משהו. חשוב להבין שגם להנדסאי יש סמכות, אלא שהיא פשוט פחותה מזו של מהנדס רגיל. בכל תוכנית הנדסאי מפורטת מה בדיוק הסמכות של מקבלי התעודה, אך חשוב להבין שבשוק העבודה הסמכות הזו אמורה להספיק לכם.

מה לומד הנדסאי?

מחשבים ואנגלית

שני תחומים מרכזיים שאותם תפגשו כמעט בכל מקום שאליו תלכו הם מחשבים ואנגלית. השפה האנגלית היא דרישת סף במקומות רבים, ולכן גם בלימודי הנדסאי אנחנו מאמינים שהשפה האנגלית צריכה להיות חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים. גם מחשבים הפכו להיות כלי מרכזי בשוק העבודה, ולטובתכם כדאי שתכירו לפחות ברמה הבסיסית את הדרך שבה מערכות מחשב פועלות.

 

בחירת תחום

הדבר האחרון שנשאר לכם לעשות הוא לבחור תחום שאותו תלמדו. נסו לחשוב על תחום שמעניים אתכם ושאתם רואים את עצמכם עוסקים בו במשך תקופה ארוכה. לימודי הנדסאי יוכלו לפתוח לכם את העיניים, ואם תאהבו את תוכניות הלימודים תמיד תוכלו להרחיב את ההשכלה שלכם בתחום הזה.

 

לסיכום

לימודי הנדסאי מאפשרים לכם לקבל הסמכה במגוון תחומים, ופותחים בפניכם אפשרויות רבות בשוק התעסוקה. הלימודים עצמם מעשיים הרבה יותר מאשר לימודי הנדסה, מה שמאפשר לסיים אותם בתקופת זמן קצרה יותר. דרישות הקבלה ללימודי הנדסאי פשוטות יותר מאשר ללימודי הנדסה, כך שגם אם לא הייתם תלמידים מצטיינים בתיכון תמיד תוכלו לבחור מקצוע הנדסאי שמתאים לכם.

מה לומד הנדסאי?

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו