ההצגה חייבת להימשך: משקיעי הנדל"ן עפים על בולגריה

בעשור האחרון השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו להשקעה מאוד פופולרית ומשתלמת לישראלים. רוב הישראלים מחפשים להשקיע בנדל"ן במדינות שכנות, שם השקעות הנדלן ידועות כאטרקטיביות מאוד. אך הרבה לא יודעים שבעשור האחרון בולגריה הפכה מתחת לפני השטח ליעד שמושך אליו משקיעים רבים.

 

השינויים בזירת הנדל"ן בבולגריה

בולגריה היא מדינה יחסית צעירה שידעה תהפוכות רבות ואי יציבות כלכלית. אך לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי ששלט בה עד תחיל שנות האלפיים והפיכתה לרפובליקה דמוקרטית, החלה הכלכלה בה להתאושש אט אט עם הסרת מחסומי הסחר שלה.

בשנת 2007 בולגריה הצטרפה גם לאיחוד האירופי ובכך קיבלה עוד דחיפה כלכלית רצינית. בולגריה כיום היא מדינה הנמצאת בהתפתחות וגדילה והיא משקיעה מאמצים רבים למתג את עצמה כיעד משתלם להשקעות נדל"ן.

קניית בית

 

יתרונות של השקעות נדל"ן בבולגריה

כלכלת בולגריה נחשבת היום למאוד יציבה מכיוון והיא מסתמכת בעיקר על הכנסות ממשאבי הטבע הרבים הנמצאים במדינה. בנוסף, בשנים האחרונות בולגריה הפכה ליעד תיירותי פופולרי. כל אלו הופכים אותה כבר ליעד יחסית בטוח להשקעות נדל"ן.

מחירי הדירות בבולגריה נמצאים בעלייה איטית , אך יציבה. יש לזכור שבשנים האחרונות הייתה עלייה במחירי הנדל"ן גם במדינות סמוכות וגם בולגריה הושפעה מכך אך עליית המחירים בה הייתה הרבה יותר מתונה.

מחירי הנדל"ן בבולגריה עדיין נמוכים הרבה יותר מאלו בישראל, ולכן היא פותחת אופציה נוספת להשקעה להרבה מאוד ישראלים בעלי הון ראשוני שלא הספיק להם על מנת להשקיע בארץ. כמו כן, התשואה בבולגריה יותר גבוהה מזאת בישראל.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב שמציעה בולגריה למשקיעים הישראלים הוא שיטת המיסוי בבולגריה. על נדל"ן תשלמו מס אחיד ויותר נמוך בהשוואה למדינות אחרות העומד על 10%. כמו כן, נחתם בין ישראל לבולגריה הסכם המגן על המשקיעים הישראלים מתשלום מס כפול.

כל אלו הפכו את בולגריה ליעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן.

 

מה חשוב לדעת?

השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו פופולאריות בקהל הרחב עקב הנגישות שלהם לאנשים פרטיים. אך יש לזכור שזאת עדיין עסקה לכל דבר ויש פרטים רבים שצריך לבדוק ולוודא כאשר מבצעים השקעה כזאת, ולכן תמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

במקרה של השקעות נדל"ן בבולגריה באופן פרטני, כדאי לדעת שהשקעות נדל"ן מצריכות סבלנות רבה, ועוד יותר בבולגריה מכיוון שהיא שעדיין נמצאת בצמיחה, הרווחים בה כנראה לא יהיו גבוהים במיוחד אך היא מתאימה לאלו שמחפשים השקעה יציבה עם סיכונים מעטים.

בהשקעות נדל"ן בחו"ל כדאי לשים לב גם לנהלים הבירוקרטים של אותה מדינה בה אתם רוצים להשקיע. בבולגריה כמובן שהבירוקרטיה שונה ועליכם לבדוק אם התאנים שם מתאימים לכם.

טיפ אחרון לסיום, מחירי הנדל"ן בבולגריה נמצאים כרגע בעלייה מתונה ולכן הם מאוד אטרקטיביים. אך עקב המעבר הצפוי במדינה לשימוש באירו במקום במטבע הלב הבולגרי, צפויה קפיצה במחירי הנדל"ן ולכן כדאי להשקיע בנדל"ן בבולגריה לפני כן.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו