מתלבטים בין נכס פרטי לנכס מסחרי? חזי חיים עושה סדר

מחירי הנדל"ן למגורים בישראל הם גבוהים במיוחד. למרות התקווה לירידת מחירים בעיקר לאחר בחירתו של משה כחלון כשר האוצר ותוכניותיו הגדולות להוזלת המחירים, עלויות הדירות נותרו במנותק מאורח החיים הציבורי בישראל ונדמה שגם תוכנית "המחיר למשתכן" לא תצליח להתמודד עם המצוקה בענף. אך האם במקום לחלום על דירה משלהם, הישראלים אמורים לחלום על משרד בבעלותם?

 

המקרה של חריש

על פי חזי חיים, יזם הנדל"ן והבעלים של חברת "פסגות נדל"ן", המדינה נוהגת להבטיח הבטחות בנוגע לדירות ברות השגה אך פעם אחר פעם נכשלת מלקיים. לשם כך, הוא משתמש בדוגמת העיר חריש, ששווקה כפנינה נדל"נית חדשה ומושכת, עם מחירים אטרקטיביים משמעותית ביחס לערים אחרות. אלא שבפועל רבים מבנייני העיר הם עדיין בנייני רפאים שטרם אוכלסו, משום שהביקוש פשוט לא קיים.

האם אלה רוכשי הדירה הראשונה שפוגעים בביקוש? לאור המצב הקיים בשטח, בהחלט ייתכן שכן. זוגות שחסכו כבר כמה מאות אלפי שקלים וחולמים על בית, עדיין לא יכולים להשתמש בו כדי לרכוש דירה לגיטימית. חריש סובלת כשלעצמה מכמה וכמה בעיות גישה עדיין ולמרות מיקומה על כביש 6, היא עדיין פחות אטרקטיבית לרוכשים שעובדים במרכז הארץ. כך נוצר מצב של חסכונות מועטים, שמתאימים לערים מאוד ספציפיות כמו חריש, אך אינן מאפיינות את אורח החיים של רבים מהחוסכים והם מדירים את רגליהם מהמקומות הפוטנציאליים.

דרוש: אפיק השקעה לחיסכון קטן

אז מה עושים כל אלה שחסכו בעמל רב מאות אלפי שקלים שלא יכולים לשחק בענף הדיור? מושקעים כמובן באפיקים אחרים. חזי חיים מסביר כי קיימות כיום אפשרויות מועטות מידי להשקעה, כשהבולטת מכולן היא הבורסה. מצד שני, מדובר באפיקי השקעה עם סיכון הולך ומתגבר כך שרבים חוששים להשקיע בו. הם יכולים לפנות להשקעות בנדל"ן מעבר לים, אך גם שם קיים לא מעט קושי לתקשר עם בעלי הנכס ולשלוט בשטח, מה שעשוי לגרור הפסדים חמורים בפועל.

 

רכישת נכס מסחרי: עלות נמוכה, רווח גדול

אך האם קיים פתרון השקעה מוצלח יותר? חזי חיים חושף לראשונה את אפיק ההשקעה הרלוונטי ביותר לחיסכון "הקטן": השקעה בנדל"ן מסחרי. מדוע היא מוצלחת יותר על פי חזי חיים? ובכן, שטחי המסחר משמשים כיום לאכלוס שורה עצומה של בעלי עסקים מכל הגדלים והסוגים, כולל מספר עצום של עסקים ושירותים חדשים, שצמחו בארץ ובעולם רק בשנים האחרונות כמו מתכנתים עצמאיים, יועצי שיווק, קופירייטרים הפועלים כפרילנסרים ועוד.

המשקיעים יוכלו להשתמש בכספם כדי לרכוש נכס מסחרי שעלותו זולה פי כמה וכמה מכל דירה ואף לפזר את ההשקעה על פני מספר פרויקטים כדי להגדיל רווחים. לדעתו של חזי, מדובר בשוק שלם הזקוק לאינספור משקיעים ולכן רחוק מאוד ממיצוי. הדרישה לעוד ועוד שטחי מסחר רק ממשיכה לצמוח והיא מתאימה ליצירת השקעות וגריפת רווחים בתשואה גבוהה, עם פיזור סיכונים יעיל והכנסה פסיבית שתוכל לשמש גם לרכישת דירה.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »