שוק הנדל"ן המסחרי – למה הוא הרבה יותר אקסקולסיבי

שוק הנדל"ן המסחרי שונה באופן מובהק משוק הנדל"ן למגורים. לשוק זה חוקים ונורמות שונות, וכדי להתמצא בו יש ללמוד את התחום, ולשים לב לפרטים הקטנים. אז כיצד נבדל שוק זה, ומה מייחד אותו?

 

מה הוא נדל"ן מסחרי?

נדלן מסחרי הוא נדל"ן שלא מיועד לצרכי מגורים או שטחים ציבוריים. בתוך כך נכללים משרדים, קניונים, חנויות, מלונות, מרכזים רפואיים, מתחמים לוגיסטיים, מבנים תעשייתיים, תחנות דלק ועוד. נדל"ן זה דורש ניהול לאורך זמן, ובמקרים רבים מדובר בנכסים להשקעה. נכסים אלו מניבים רווחים דרך רווח הוני או דרך ההכנסות מהשכירות. יש לציין כי לפעמים מטרת נכסים אלו היא לשימוש צרכיו הפרטיים של בעל הנכס, ולא רק לצורכי השקעה.

 

מדוע תחום זה אקסקלוסיבי?

ישנו ביקוש גבוה לנכסים בתחום הנדל"ן המסחרי, וכיום הרבה יותר פשוט לרכוש ולהיכנס לתחום, הודות למהפכת הדיגיטציה ולאפשרות לחפש בתוך לוח נדל"ן מסחרי. זהו תחום פורח ברב מדינות העולם, אך גם בעל סיכונים. השינויים הדרמטיים בתחום בעקבות מגפת הקורונה, יצרו הזדמנויות עבור משקיעים, כאשר הם יכולים לקנות נכסים מסחריים במחירים יחסית נמוכים לשוק, כתוצאה מכך להנות מהרווחים בעתיד.

 

מה היתרונות של ביצוע עסקה בתחום הנדל"ן המסחרי?

לנדל"ן מסחרי המיועד למשרדים, מחסנים וכו, יש הוצאות תחזוקה קטנות יותר מאשר נכסים למגורים. בנוסף, החוזה הוא לטווח ארוך יותר, ולכן אין התעסקות חוזרת ונשנית בחיפוש משכירים חדשים. בנוסף, ניתן להסב את המבנים המיועדים למסחר, למגורים.

זה צעד רלוונטי במיוחד באזורים מרכזיים בו יש בניינים משרדים קטנים, המאפשר שינוי ייעוד המבנה, במיוחד עקב מצוקת הדיור. עלות שטח המיועד למסחר זולה יותר באופן משמעותי מאשר עלות דירות להשכרה, ולכן הפוטנציאל לרווח גדל.

 

האם צריך ליווי מקצועי בעסקה מסוג זה?

ישנם מתווכים מקצועיים בתחום הנדל"ן המסחרי אשר יכולים לסייע ולייעץ. הליווי מעניק ללקוחות שירות של הערכת שווי הנכס וקביעת מחיר מדויק, תוך התחשבות במגמות הכלכליות הקיימות במציאות. המתווכים מכירים את השוק מקרוב, מודעים למגמות ולשינויים, ולכן יכולים לזהות הזדמנויות למכירה אשר יכולה להניב רווח משמעותי בעתיד.

בנוסף, למתווכים קשרים והיכרות עם בעלי עסקים אשר מעוניינים בהשכרת או ברכישת נכסים מסחריים, ויכולים לפנות באופן ישיר ללקוחות ולהציע להם נכס. בכך, יש להם יתרון שיווקי וגישה לחשיפה מקסימלית. ביצוע עסקה הינו תהליך מורכב, וסיוע מקצועי יכול להיות ערכי ביותר.

 

לסיכום

תחום הנדל"ן המסחרי שונה מאוד מתחום הנדל"ן למגורים. עקב השינויים הגדולים שקרו בעולם בתקופת הקורונה, גם שוק זה השתנה באופן משמעותי. בתוך כך, המחירים ירדו, מגמה אשר מאפשרת לרוכשים פוטנציאלים לקנות נכס במחיר מוזל, ולהפיק רווח משמעותי בהמשך. זהו תחום שיש ללמוד לעומק כדי לבצע עסקה חכמה ורווחית, וניתן להתייעץ עם מומחים.

נדל"ן

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »