איזה סוגי סוללות יש לאופניים חשמליים

מרגישים שהאופניים החשמליים שלכם מתחילים לקרטע ולהתעייף? מחפשים סוללה חדשה שתספק לכם ביצועים טובים יותר בעליות ולנסיעות ממושכות?

המשיכו לקרוא על כל מה שחשוב לדעת על סוללות לאופניים חשמליים – יתרונות, מחירים והמלצות.

 

שלושה סוגי סוללות

ישנם שלושה סוגי סוללות לאופניים חשמליים – ליתיום, ניקל קדיום ועופרת. הליתיום היא הסוללה המומלצת ביותר ולכן היא היקרה ביותר, סוללת הליתיום תספק טווח נסיעה ארוך, משקלה קל יותר ואורך החיים והעמידות שלה חזקים ביותר. שני הסוגים השונים – עופקת וניקל קדיום יהיו כבדות יותר באופן משמעותי מה שיקשה על נשיאת הסוללה ממקום למקום, משך הטעינה שלהן ארוך יותר והן פחות אפקטיביות לנסיעות ארוכות.

 

מושגים חשמליים בעולם האופניים

הוולט הוא הפוטינציאל החשמלי בכל סוללה, אמפר הוא חוזקת הזרם החשמלי המניע את המערכת  והוואט הוא מקסימום ההספק שניתן להפיק מאותו המנוע. המנועים המותרים על פי החוק הישראלי בעלי הספק של עד 250 וואט והמהירות המקסימלית שתסופק ממנו היא 25 קמ"ש. על מנת להתאים את המערכות החשמליות להספק המותר בחוק ישתמשו ב36 וולט בדרך כלל.

 

מה טווח הנסיעה של הסוללות השונות?

אם אתם מעוניינים בסוללה שתספק לכם אפשרות לנסיעה ארוכה תעדיפו להחזיק בסוללה בעלת מתח גבוהה יותר. סוללה בעלת 24 וולט תספק נסיעה של עד שעה (20 ק"מ בערך), סוללה בעלת 36 וולא תספק נסיעה של שעה וחצי רצופה וסוללה בעלת 48 וולט (הגבוה ביותר להספק של 250 וואט) תספיק לשעתיים של רכיבה. הנתונים הללו הם משוערים וישתנו על פי סוג ההפעלה של האופניים, משקל הרוכב ואיכות המערכת החשמלית.

 

טווח מחירים לסוללות מומלצות

אחת הטעויות בנוגע לסוללות לאופניים חשמליים היא רכישה בזול, הסוללה היא מה שמניע את האופניים שלכם ומה שמבדילה אותם מאופניים רגילים לאופניים חשמליים ולכן רכישה של סוללה טובה ואיכותית היא חשובה ביותר. הסוללות שעומדות בתקנים יעלו מעל ל 1000 שקלים והאיכותיות ביותר יעלו על ה 3000 שקלים. מחירי הסוללות התקניות והאיכותיות יקרים מכיוון שהם מספקות שעות נסיעה, קילומטרים וזמני הטענה גדולים. אם תשמרו על הסוללות שלכם תוכלו להנות מהם ל 3-4 שנים ללא כל בעיה.

 

איך שומרים על חיי הסוללה?

השקעתם את מיטב כספכם בסוללה חדשה ואיכותית? כדאי לשמור עליה ולמקסם את משך חייה עד כ 1000 מחזורי הטענה – לפני השימוש הראשון עליכם לטעון את הסוללה במלואה ולא להשתמש בה לפני כן, הקפידו להטעין אותה לאחר כל נסיעה מבלי שתגיע לפריקה מלאה אך לא לטעון יתר על המידה מעל 8 שעות.

 

לסיכום

חשוב להשקיע בסוללות איכותיות לאופניים חשמליים שיספקו לכם נסיעה נוחה ונעימה שלא תגרום לכם להתחרט על ההוצאה הכספית לעומת סוללות לא תקניות וזולות שייגרמו לכם לקנות עוד אחת ועוד אחת לעיתים תכופות.

כלי רכיבה

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »