אייפון X – אפל, מה לעזאזל אתם עושים???

אייפון X – אפל, מה לעזאזל אתם עושים???

אפל עומדים להוציא לשוק דור חדש של מכשירים (ומדלגים בנונשלנטיות על אייפון שמספר הדגם שלו הוא 9, כדי להיות מגניבים), ואנחנו שואלים את עצמנו – מה חדש? האם יש דברים נגדנו, הלקוחות? אפל תמיד מסדרת לנו איזו מחלוקת קטנה או שניים, כל פעם שהם מעדכנים לגבי מכשירים או שירותים חדשים, וגם הפעם זה קורה.

 

המחיר

תג המחיר הגבוה ביותר על מכשיר סלולרי מבית אפל, וכנראה אחד הגבוהים (אם לא הגבוה ביותר?) בשוק הסלולר. אפילו המכשירים החדשים מבית גוגל לא מגיעים ולא עוברים את סף ה1,000 דולר עבור בגרסה הגדולה והיוקרתית ביותר. ואפל אפילו הגדילו ולקחו פונקציות שגרתיות שכולנו רגילים להשתמש בהם בלולסריים שלנו (כמו הטענה מהירה, לדוגמא), ולספק אותם בחבילות נפרדות, בנוסף ל-1,000 הדולר שתשלמו על המכשיר, ומדובר במכשיר הפחות טוב, עם פחות זכרון. תוכלו להגיע גם ל1,150 דולר עבור הגרסאות היוקרתיות יותר. אמאל'ה.

 

חבלי הלידה

אחת לכמה שנים – אפל מחדשת בשוק הסלולר את עיצוב ותפעול המכשיר מהבסיס. זה קרה כמובן, עם האייפון הראשון (שהיו בו המון חבלי לידה ובעיות תפעוליות, למרות שהיה פורץ דרך ומוביל שוק בהרבה מובנים), זה קרה עם מכשירי אייפון 6 בהם הוחלף העיצוב (הפנימי ולא מעט גם החיצוני) ונטו להתעקם (ולהשאר עקומים) כאשר ישבו בכיסים האחוריים של משתמשים, ו… אייפון X הוא חידוש מקצה לקצה של העיצוב (שוב – גם החיצוני וגם הפנימי), ושוב, ניתן להניח שיהיו חבלי לידה ובעיות שלא עלו בשלבי הבדיקות של אפל. חולים על אפל? חכו לאייפון XI, כאשר הטענות והבעיות יעלו מהשטח ויתוקנו בגרסה הבאה.

 

החתך העליון בתצוגה

אפל פשוט רצתה להגדיר את החדשנות שלה עם יחס גוף-מסך פורץ דרך, והגוף ממש כמעט כולו בקדמת המכשיר הוא מסך. אין שוליים – בכלל. ואז, המהנדסים של אייפון הבינו שעם הדרישה למסך על כל הגוף – צריך לשמור מקום למצלמה הקדמית ולרמקול, ויישמו את זה בחתך מעצבן בתצוגה. החתך לא רק מעצבן – הוא גם מפריע תפעולית לשימוש במכשיר – גרירה מלמעלה בעייתית מן הסתם ממרכז התצוגה, אפליקציות שמשתמשות באזור הזה של המסך כדי להציג פס גלילה או כל דבר אחר כרגע לא יתפקדו כמו שצריך עם האייפון החדש, ולמעשה, במקום משהו מגניב יצא לאפל משהו מכוער שפוגע בתפעול המכשיר ובאפליקציות. האם היה כל כך נורא להשאיר שול קטן באזור העליון של המכשיר? לא היה נורא בכלל, אבל היה יוצא להם פחות מגניב. לדעתם.

iphonedesignconcept

בוא נודה במציאות – סביר להניח שכן… אבל – מספר המשתמשים של אייפונים הולך ויורד לטובת מספר המשתמשים באנדרויד. ב2017 יותר מ99 אחוז מהמכשירים הסלולריים עובדים עם אחת מ2 מערכות ההפעלה האלו (כלומר – ממש כמעט כולם), ומכשירי אנדרויד הם בערך 9 מתוך כל 10 מכשירים באופן כללי – מה שמציב את מערכת ההפעלה אנדרויד כמונופול על iOS – מערכת ההפעלה הבלעדית עבור האייפון. הנתונים מראים שיותר ויותר משתמשי אייפון נוטשים ועוברים למכשירי אנדרויד, אולי כי נמאס להם מהשטויות של אפל, שחלקן מתוארות בכתבה הזו.

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו