איך מעבירים הופעת סטנדאפ בעידן הדיגיטל?

אחד הענפים הפורחים בשנים האחרונות הוא ענף הסטנד-אפ. כערב גיבוש, כבילוי זוגי או כחגיגת יום הולדת עם חברים – הופעות סטנד אפ הן תמיד בילוי משמח שמרים את מצב הרוח. בעידן הדיגיטלי הופעות סטנדאפ כבר לא דורשות התארגנות, מציאת בייביסיטר וחיפושים מתישים של מקום חניה אלא מקבלות צורה חדשה. קצת על התופעה במאמר הבא. 

 

הקורונה, עייפות מהשגרה, או סתם עצלות של הקהל- כל אלה גרמו לעולם התרבות בכלל ולהופעות סטנד אפ בפרט להתקדם ולהמציא את עצמם מחדש כדי להגיע אליכם הביתה. כיום, בעיקר בזכות המגיפה העולמית שתקפה אותנו, ניתן לצרוך כמעט כל בידור בצורתו הדיגיטלית. אז מה הן האפשרויות העומדות בפני הקהל ואמן הסטנד-אפ בעידן הדיגיטלי?

 

הופעה פתוחה ב"זום"

הפתרון המתבקש הוא הופעה בזום. ניתן לבקש מהמשתתפים להשאיר מצלמות ומיקרופונים פועלים כדי לא להרגיש לבד לגמרי. הופעה בזום אמנם קשה יותר לאמן, מאחר ולא ניתן "לחוש את הקהל" אך כשהמיקרופונים והמצלמות דולקים המצב החדש דורש רק אדפטציה קלה. פתרון זה דורש מהאמן תפעול של המערכת או שכירת שירותיו של איש טכני שיהיה אחראי על הצד הלוגיסטי של ההופעה, חדר שקט עם אקוסטיקה מתאימה ו… זהו. עלות כרטיס של הופעה כזו יהיה מוזל ביחס למחיר כרטיס להופעה "רגילה". בכל זאת, החוויה אינה החוויה המלאה. מצד שני, גם ההוצאות על הגברה, תאורה ואולם יורדות.

 

הופעה בהזמנה/ סדנה

הופעה בהזמנה היא הופעה המוזמנת לקהילה, צוות עובדים או משפחה. הופעה בהזמנה תעבור לרוב גם היא דרך אפליקציית "זום" אך תדרוש מהאמן ללמוד את הרקע של הקהל, בדיחות פרטיות, מאפיינים של העובדים/ בני המשפחה/ בני הקהילה, תפקידים וכו'. מחיר הופעה כזו לרוב ייקבע גלובלית, לפי אורך ההופעה הרצוי ומספר המשתתפים וזו הזדמנות טובה להשקיע בפעילות גיבוש גם כשחייבים לשמור על ריחוק חברתי. כשכולם צוחקים ביחד תחושת הריחוק מתרככת ובסדנה יש ערך מוסף של השתתפות אקטיבית של המוזמנים.

 

מדיה חברתית

אמנם רובנו מכירים הופעות שלמות אך סטנד אפ מגיע בכל מיני צורות: אמני סטנד-אפ יכולים להמציא את עצמם מחדש על ידי העלאת תכנים כמו סרטונים או סטטוסים באופן רציף בעמוד האמן שלהם. נכון, המדיה החברתית לרוב לא דורשת תשלום אך מספר עוקבים גדול, הנגזר מתוכן איכותי ומצחיק ומהומור חד, עשוי להביא עימו הצעות עבודה כמו קמפיינים, כתיבה או אירוח בתכנית רדיו/ טלוויזיה. כדאי שתוכן יהיה בעל "חתימה"  של האמן- סגנון בדיחות מיוחד לו, הומור המזוהה איתו וכו' וכן שיועלה לפחות פעמיים-שלוש בשבוע על מנת לשמר את התנועה בעמוד ולהעלות את חשיפתו לגולשים.

כאמור, העולם משתנה אך הסטנד-אפ נשאר אותו סטנד-אפ: אמנות שמטרתה להצחיק, לשמח ולהקל על הצופים בה. אסקפיזם מהסוג שקל להתחבר אליו וההשפעה המעודדת שלו מיידית. בעידן הדיגיטלי נשאר רק לחשוב על איך.

הופעה פתוחה בזום

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו