הליך משפטי לקבלת צו תשלומים – הסבר מפורט צעד אחר צעד

בקשה לקבלת צו תשלומים הינה הליך נפוץ שמתבצע לא פעם על ידי חייבים. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות את המודעות להליך המשפטי ולהסביר איך הוא מתבצע שלב אחר שלב. אם אתם צפויים לעבור הליך של חדלות פירעון, עליכם להישאר כאן ולגלות מה תצטרכו לעשות במידה ולא תוכלו לשלם את הסכום לנושים באופן מידי.

 

בקשה לצו תשלומים – מה זה?

חשוב שנסביר תחילה מהי ההגדרה של המושג "בקשה לצו תשלומים", טרם הצגת השלבים שתצטרכו ליישם כדי להביא ליישומה. נציין בקצרה שזוהי פריסה של החוב שלכם בהוצאה לפועל. הליך זה מסייע מידי יום לחייבים שמתמודדים עם דרישה לתשלום חוב שאין באפשרותם לעמוד בה. צו התשלומים של ההוצאה לפועל מאפשר לשלם את החוב תוך קבלת סדרת תשלומים חודשיים שנקבעה מראש.

 

השלב ה – 1: הגשת הבקשה

 

חייבים שגילו שאין באפשרותם לעמוד בתשלום הכולל או החלקי של החוב, יכולים להגיש בקשה לצו תשלומים באחת מהדרכים הבאות:

  1. באופן מקוון באתר של ההוצאה לפועל
  2. באופן ידני תוך הגעה פיזית ללשכת ההוצאה לפועל

 

כדי למלא את הבקשה, צריך להשיג טופס שנקרא "טופס בקשה למתן צו חיוב תשלומים". מי שרוצים לחפש אותו ברשת בקלות, יכולים פשוט לכתוב "טופס 233 הוצאה לפועל".

 

השלב ה – 2: מסירת מסמכים

מילוי הטופס לעצמו אינו מספיק. שכן, יש צורך במילוי של שאלון וכתב ויתור סודיות (תוכלו למצוא אותו ברחבי הרשת, תוך חיפוש אחר "טופס 529"). שימו לב, עליכם להוסיף לטפסים הללו מעל ל – 10 מסמכים שונים, לדוגמא:

  • דף חשבון בנק עדכני ופירוט של חיוב האשראי
  • צילום של תעודת זהות + ספח
  • צילום תלושי המשכורת מהחצי שנה האחרונה (עליכם להוסיף תלושי משכורת של בן או בת הזוג)
  • חשבונות מים, חשמל, קו סלולר, ארנונה וגז שנשלחו אליכם בחצי שנה האחרונה

 

סביר להניח שאתם מבינים בשלב זה שמדובר בהליך מורכב. לכן, מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין שבקיא בתחום ההוצאה לפועל.

 

השלב הראשוני: פנייה לעורך דין לדיני חדלות פירעון

פסקה זו מציגה לכאורה את השלב השלישי בהליך, אך האמת היא שמדובר בשלב הראשוני והמטרים. כלומר, זה שעליכם לבצע ברגע שבו הבנתם שאתם צריכים לעבור הליך חדלות פירעון. בהזדמנות זו, נמליץ שלא לפנות לעורך דין בשלב מאוחר יותר, מכיוון שאתם עשויים לגלות שמדובר בהליך מורכב שלא תוכלו לבצע באופן עצמאי.

 

לסיכום

עד כאן המידע שאפשר לכם להכיר בהליך המשפטי לקבלת צו תשלומים. כעת אתם יודעים מהם השלבים שבאים לידי ביטוי בהליך זה, כך שנותר לכם רק לפנות לקבלת סיוע מעורך דין מוסמך שילווה אתכם לאורך הדרך, יסביר מה האפשרויות שלכם ויסייע במציאת הטפסים הדרושים.

בקשה לצו תשלומים – מה זה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו