כל מה שרציתם לדעת על טיפול בקנאביס רפואי!

השימוש בקנאביס עבור צרכים רפואיים החל לפני שנים רבות. אך בשנים האחרונות, קנאביס רפואי התגלה כאפשרות טיפול מבטיחה ויעילה במצבים בריאותיים שונים. צמח הקנאביס עורר סקרנות ודיונים רפואיים ותרופתיים ברחבי העולם, במגוון תחומי בריאות.

החל מטיפול עבור חולים המתמודדים עם כאב כרוני ועד לאפשרות להקלת תסמינים של חרדה ואפילפסיה. היתרונות הפוטנציאליים של תרכובות החומרים הפעילים בצמח הקנאביס סיקרנו חוקרים רבים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות וחולים מטופלים כאחד. במאמר זה אנחנו מתעמקים בכל מה שצריך לדעת על טיפול בקנאביס רפואי.

 

באילו מצבים קנאביס רפואי עשוי לסייע?

  • כאב כרוני

לצמח הקנאביס יש בין היתר תכונות של תרכובות חומרים פעילים שונים, המשככות כאבים. תרכובות הצמח עשויות לספק הקלה לאנשים הסובלים ממצבי כאב כרוניים, החל מדלקת פרקים, פיברומיאלגיה ועד לתופעות לוואי אפשרויות מטיפולי כימו עבור חולים אונקולוגים.

קנאביס רפואי

  • הפרעות נוירולוגיות

מוצרי קנאביס עשירים ב-CBD הוכיחו יעילות בהפחתת התקפים בחולים עם אפילפסיה והציגו יכולת שיפור אדירה בהקלת תסמינים של מחלת פרקינסון, אוטיזם וטרשת נפוצה.

 

  • בריאות הנפש

עבור מתמודדי נפש רבים, קנאביס רפואי הוא התרופה היעילה והאפקטיבית ביותר. חלק מן המטופלים מוצאים הקלה משמעותית בסימפטומים של חרדה, דיכאון והפרעת דחק פוסט-טראומטית, בעת שימוש מאוזן ורציף בקנאביס רפואי.

 

  • מעורר תיאבון ומרגיע בחילות

קנאביס רפואי ידוע כמעורר תיאבון משמעותי ביותר. תכונה זו הופכת אותו למשפר איכות חיים עבור חולים רבים המתמודדים עם בעיות עיכול, בחילות קשות, אנורקסיה ודיכאון.  במיוחד בזנים עתירי THC, נמצא אפקטיביות משמעותית של הקלה בבחילות, עוררות של תיאבון, וסיוע כללי בתסמיני מערכת העיכול.

 

סיוע וייעוץ של רופא\ה מומחה

לפני כל תחילת טיפול, גם במקרה של תחילת טיפול בקנאביס רפואי, חשוב ואף חייב שמטופלים יתייעצו עם אנשי מקצוע מומחים בתחום הבריאות הרלוונטי למחלתם. הערכה רפואית, בדיקות מקיפות ובחינה של טיפולי עבר, יסייעו לרופא המומחה שלכם לחשוב ולהעריך את האופציה להתחיל עמכם טיפול בקנאביס רפואי.

התייעצות עם רופא מומחה היא תחנה הכרחית בדרך לקבלת רישיון לקנאביס רפואי. וחשוב מכך, התייעצות יכולה לעזור לרופא שלכם להבין האם קנאביס רפואי מתאים ובטוח עבורכם, בהתחשב במצב הבריאותי האישי שלכם, נטילת תרופות קיימות והבאת בחשבון אינטראקציות פוטנציאליות בין תרופתיות.

 

לסיכום

צמח הקנאביס ממשיך להוכיח את האפקטיביות המגוונת שלו בתחום הבריאות, הוא אומנם מעורר מחלוקות לא קטן. אך אין וויכוח על היעילות שלו עבור מטופלים רבים, בתחומי בריאות שונות ובתחום בריאות הנפש.

בין אם אתם מתמודדים עם כאבים פיזיים, תופעות לוואי פיזיות שונות כתוצאה מטיפולים, מתמודדים עם דיכאון כרוני או פוסט טראומה-אתם יכולים להתייעץ בכל רגע נתון עם הרופא המטפל שלכם, ולשקול יחד אתו את האופציה לטיפול בקנאביס רפואי. במידה ותימצאו מתאימים לטיפול בקנאביס, תוכלו לחוות הקלה בסימפטומים ושיפור משמעותי באיכות החיים.

טיפול בקנאביס רפואי

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו