איזה ציוד צריך על מנת להקים מערכת כריזה

מערכות כריזה נועדו למספר מטרות, כאשר המטרה הכללית שלהן היא העברת מסרים והודעות לקהל מסוים באופן קולי. המטרות השונות בגינן משתמשים במערכת הכריזה מכתיבות את הצרכים ממנה, ובפרט מהי עוצמת הקול והבהירות שנדרשות ממנה. כך למשל מערכת כריזה לבית ספר למשל המשמשת בעיקר לצלצולים והודעות קצרות תהיה שונה ממערכת המשמשת למוזיקת רקע ברמה גבוהה. במדריך זה נרחיב על הציוד הנדרש כדי להקים מערכת כריזה.

 

מגבר למערכת כריזה

המגבר של מערכת הכריזה הוא אולי הרכיב החשוב ביותר מערכת, שכן זהו הרכיב שמספק את עוצמת הקול עבור מערכת הכריזה. קיימים כיום מגברים שמתאימים לעסקים וגופים מכל סוג: בתי ספר, מועדונים, אצטדיוני ספורט, אולמות, סופרמרקטים גדולים ועוד. ממגבר כריזה יש שתי דרישות עיקריות: הראשונה היא שעוצמת הקול תהיה מספקת, כאשר מטבע הדברים כאשר החלל גדול יש צורך במגבר המתאים לגודל שכזה. הדרישה השנייה היא שהקול יהיה ברור לשומע, ולא יהיה רק רעש חלש שלא ניתן להבין מה נאמר.

 

רמקולים / שופרים

רמקולים הם הרכיב ממנו יוצא האודיו, וללא הרמקול לא תתאפשר פעילות תקינה של מערכת הכריזה. קיים מגוון גדול של רמקולים המשמשים לפונקציות שונות, כגון רמקולים המתאימים לתלייה על התקרה, רמקולים לקיר המתאימים לחיבור ולשטחים אנכיים, רמקולים אקטיביים ועוד.

כמו כן קיימת אבחנה בין רמקול לשופר: רמקול מוציא קול בצורה "רחבה" יותר, כך שהסאונד נשמע חזק וברור למספר רב של אנשים מסביב לרמקול. לעומת זאת, שופר משמיע קול באופן ממוקד יותר, כך שמי שמול השופר שומעים את הסאונד בעוצמה ובאיכות גבוהה, אך מי שנמצאים מסביב לשופר שומעים פחות טוב. מסיבה זו השופר מתאים פחות להשמעת מוזיקה ויותר לכריזה בבתי ספר, הפגנות וכדומה. כיום ניתן לחבר למגברים מספר שופרים או רמקולים, כאשר הסטנדרט הוא חיבור לשני רמקולים / שופרים.

 

מיקסר

מיקסר הוא רכיב אופציונלי בתוך מערכת כריזה והבחירה במערכת כריזה עם או בלי מיקסר היא בהתאם לצרכים שלכם. מיקסר במערכת כריזה מאפשר פיצ'רים מתקדמים יותר, כגון חלוקה לאזורים שונים תוך אפשרות שליטה נפרדת בכל אזור וכן וויסות של האפקטים והצלילים שהמגבר מוציא לרמקולים או לשופרים.

 

כיצד לבחור מערכת כריזה?

כדי לקבל את מערכת הכריזה מתאימה ביותר עבורכם יש להדגיר את מטרת מערכת הכריזה ואת הייעוד שלה. מערכת הכריזה צריכה להיות מתאימה לעסק או לגוף בו היא נמצאת ולהיות מאופיינת בהתאם לצרכי הלקוח – שזה אתם. בבחירת והתקנת מערכת הכריזה חשוב במיוחד לשים לב לפיזור נכון של רמקולים ולקחת בחשבון שמי שקרוב יותר לרמקולים שומע את המסרים חזק יותר. השאיפה היא לפיזור נכון שיבטיח שבכלל החללים בהם אנחנו מעוניינים שההודעות יישמעו הן יישמעו כמו שצריך מבלי להוות מטרד על הקהל והעוצמה תהיה פחות או יותר שווה במרחב. על המערכת להיות מתוכננת בסנכרון מלא עם תשתית המערכת, ופיזור הרמקולים צריך להיעשות בהתאם לאקוסטיקה של המקום וגודלו.

 

מיקסר

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »