למה בכלל צריך עורך דין מקרקעין?

 רכישת בית או דירה היא אחת העסקאות הגדולות שאדם מבצע בחייו. עם כל ההתרגשות והלחץ הקשור בהוצאות הכספיות, אסור לשכוח שמדובר על עסקה שצריכה להיות מעוגנת בחוק. כלומר, העסקה מחייבת חוזה מסודר וחתימות. על סיבות אלו ואחרות שמחייבות סיוע של עו"ד מקרקעין במאמר הבא.

 

מהן  הסיבות שבגללן צריך שירותי עו"ד מקרקעין?

עורך דין מקרקעין מתעסק בכל הקשור לעסקאות מכר או השכרה של מבנה, בית או דירה. הוא מגבש את התנאים בהסכם או חוזה מסחרי, בודק את כשרות העסקה ומלווה את הלקוחות שלו לאורך כל שלבי העסקה. למשל, עניינים הקשורים לרישום הדירה בטאבו, פירוק שותפות או גיבוש שותפות על נכס מסוים, הוספת סעיפים לחוזה מכר, התעסקות בהליכים בירוקרטיים כמו מס שבח או מס רכישה, בדיקות של עסקאות מפוקפקות ושמירה על זכויות הרוכשים והמוכרים. בהליכים משפטיים.

עו"ד מקרקעין מייצג לקוחות על הפרת חוזה, תביעה לאכיפת חוזה או ביטולו, תביעה לפיצוי כספי, תביעה לפירוק שותפות קניינית, תביעות על ליקויי בנייה, פולשי דירות או פולשי שטח שהקרקע אינה שייכת להם וכיוצא בזה. תביעות רבות מגיעות גם לבית המשפט העליון וגם שם הייצוג הוא של עו"ד מקרקעין.

 

במה עוסק עו"ד מקרקעין?

  • דיני מקרקעין
  • חוק התכנון והבנייה
  • חוק הגנת הדייר
  • חוק מכר דירות וקרקעות
  • ענייני מיסוי
  • סיוע במתן רישיונות בנייה
  • חוזי מכר, שכירות או פירוק

 

מה העלות של עו"ד מקרקעין?

העלות של השכרת שירותי עו"ד מקרקעין היא בהתאם לשירות המבוקש, בין אם מדובר על ליווי וייצוג בעסקאות נדל"ן ובין אם בייצוג משפטי של דיירים לצורך פינוי בינוי או לייעוץ משפטי המיועד לקבוצת רכישה. כלומר, תפקידי עורך הדין מגוונים ולכן שכר הטרחה שלו נקבע בהתאם.

 

דוגמאות לתביעות מקרקעין

אחת הדוגמאות הנפוצות לתביעות מקרקעין היא תביעה בגין ליקויי בנייה. פעמים רבות מקבלים דירה חדשה עם ליקויי בנייה או דירה לאחר שיפוץ עם ליקויים. עורך הדין יסייע לכם לעמוד על הזכויות שלכם לקבל דירה תקינה ללא ליקויים. דוגמה נפוצה אחרת היא איחור בקבלת הנכס. כאשר נחתם חוזה בין הקבלן לרוכש או בין מוכר דירה יד שנייה לרוכש ישנו סעיף המתייחס למועד הפינוי וקבלת הנכס. איחור במסירת הנכס יכול להוביל לפיצוי כספי בבית המשפט. באותה מידה גם עיכוב התשלומים על הנכס יכול לגרור פיצוי.

 

למה צריך בכלל עו"ד מקרקעין?

לסיכום, פנייה לעורך דין מקרקעין  תסייע לרוכשים או למוכרים לקבל סיוע בירוקרטי בדמות הסכם מכר או רכישה וסיוע למיצוי הדין במקרים של הפרת החוזים. לפעמים ניתן להסתפק במכתבי התראה ולפעמים התביעה לפיצוי תיגרר לבית המשפט. ללא עו"ד מקרקעין אפשר לעשות טעויות שאחר כך יעלו ביוקר במיוחד כשלא מודעים לחוקי הנדל"ן והמקרקעין. אי לכך, לעו"ד מומחה בתחום ישנה חשיבות גדולה.

עורך דין מקרקעין

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »