מדפסות מאז ועד היום – איך הכל התחיל

כולנו כבר יודעים על המדפסות הראשונות, אותן מדפסות שהיו מדפיסות את עותקי העיתונים שהיו יוצאים, המדפסות המיוחדות שהיו נחלת בתי הדפוס המובילים בלבד.

אבל היום, מדפסות הן כבר מזמן לא נחלתם של בתי הדפוס היוקרתיים בלבד, היום כל אחד יכול לרכוש לעצמו מדפסת ביתית ברמה מאוד גבוה בעלות ממש נמוכה.

אבל איך התחיל כל הסיפור של המדפסות ומה מיוחד בהן, על כל זאת נגלה לכם כאן במאמר, כדאי שתכירו את ותדעו איך התחיל עולם ההדפסה, החל מהדפסת השטרות, הדפסת עיתונים ואפילו הדפסת תמונות באמצעות מדפסת ביתית קטנה.

 

מדפסות לאורך ההיסטוריה

הטכנולוגיה שלנו בעולם מתקדמת בכל יום בצעדי ענק, כל שכלול קטן מביא למהפכה של ממש, לא רק בתחום ההדפסה אלא בכל מיני תחומים רבים אחרים, אם זה בתחום הרפואה, בתחום המחשבים ובכל תחום אחר.

והשינויים יחד עם ההתפתחות הטכנולוגית לא פוסחים גם על עולם ההדפסה, אם בעבר בכדי להדפיס ספר פשוט היו משתמשים בכלים גדולים ומגשומים, היום הספרים עדיין לא נעלמו מעולמנו, במיוחד ספרי הלימוד בבתי הספר שהם חלק חשוב מעולם ההדפסה שלנו.

 

מהי מדפסת ?

בשביל להסביר על עולם ההדפסה, ניקח לרגע צעד אחד אחרוה ונסביר מהי מדפסת, המדפסת היא בעצם חומרה חיצונית המחוברת למחשב, באמצעות מערכת בינה הקיימת בתוכה היא יודעת לקבל תגובה מהמחשב אליה היא מחוברת ולבצע תהליך של הדפסה.

את החיבור למחשב בעבר היה נעשה רק באמצעות כבל פיזי, אבל השינויים הטכנולוגיים המתקדמים מאפשרים היום חיבור של המדפסת גם באמצעות תקשורת אלחוטית באמצעות רשת WIFI או באמצעות חיבור בלוטוס למדפסת. את המדפסת ניתן לחבר גם לרשת שלמה, כלומר יצירת מצב של מספר משתמשים רב שיכול לגשת לאותה מדפסת ולשלוח אליה פקודות של הדפסה, מה שמכונה "מדפסת רשת".

מדפסת רשת היא בדיוק כמו כל מדפסת רגילה, רק שהיא מכילה בתוכה רכיב נוסף של כרטיס רשת פנימי המאפשר גישה של מספר משתמשים.

 

המדפסות של היום

כמו שכבר בטח אתם רואים כמעט בכל מקום אליו אתם ניגשים, אתם צופים בלא מעט סוגים של מדפסות מתקדמות ומשוכללות, אפילו היום קיימת מדפסת תלת ממד שיכולה להדפיס ממש רכיבים שלמים לתעשייה, במקום להשתמש בשבלונות מורכבות וליצוק לתוכן פלסטיק, מדפסות משוללות אלו יכולת לבצע הדפסה של רכיבים שלמים מורכבים במיוחד.

 

שנות ה 90 המדפסת נכנסת הביתה

לאחר תקופה מאוד ארוכה שבה מדפסות היו נמצאות בבתי דפוס ובבתי עסק כמו בנקים חברות גדולות ועוד, המדפסות התחילו להתכווץ והצליחו להיכנס גם אלינו לבית.

המדפסות האלו עשו כניסה מהירה לבתים רבים, ונעשה שימוש גדול במדפסות הביתיות האלו לצורך הגשת עבודות אקדמיות, עבודות בתחום הלימודים וכמובן הדפסה ביתית לצרכים אישיים.

המדפסות צברו תאוצה רבה בגלל יתרונות רבים שהם שכפול מספר עותקים של אותו מסמך בקלות ללא צורך לכתוב בכתב יד את אותו הדבר מספר פעמים, שורות מסודרות ובעלות קריאות נוחה.

ומאז ועד היום המדפסות מלוות אותנו כחלק בלתי נפרד מהצרכים הבסיסים שלנו.

מדפסת חדישה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »