קומה ראשונה או רביעית – מה הסיכויים לחולדות בדירה?

חולדה היא חיה שמסוגלת להגיע פחות או יותר מהר לכל מקום. כפועל יוצא מכך, מכרסמים מן הסוג זה הם לצערנו סכנה גם בקומות קרקע וגם בקומות גבוהות יותר – אך יש מה לעשות על מנת להתמודד איתן

רבים מתייחסים אל חולדות ועכברים תחת אותה קטגוריה של מכרסמים, בעוד בפועל יש המון הבדלים בין החיות הללו. כך למשל העכבר נוטה להיות קטן יותר, הוא פחות מתוחכם ולרוב גם לא אמורה להיות בעיה ללכוד אותו.

לעומת זאת, חולדה היא חיה גדולה, עם זנב ארוך ועם אינטליגנציה גבוהה. יתרה על כך, לחולדה יש נטייה לנשוך על מנת להגן על עצמה ולכן היא גם עלולה להעביר מחלות.חולדות קיימות בכל רחבי הארץ ונמצאות בשכיחות גבוהה יותר במקומות שבהם הן מוצאות מסתור, אוכל, שתייה, צל ותנאים נוחים אחרים.

מבחינת הסיכוי לפגוש חולדה בדירה, החדשות הרעות הן שמדובר על תופעה שמשותפת גם לדיירי הקומות התחתונות וגם למי שמתגוררים בקומות גבוהות. עם זאת, יש גם פתרונות.

 

מה עושים אם רואים חולדה?

הדבר החשוב ביותר שאותו כדאי לעשות ברגע שבו חושדים לנוכחות של חולדה בדירה הוא ליצור קשר עם בעלי מקצוע. באמצעות התייעצות עם נציגי צוות ג'י הדברות למשל, ניתן לפרט בצורה מסודרת מהם הסימנים שמופיעים ולתאם הדברה מהירה ויעילה. מלבד שימוש בשירותי הדברה, צריך לנצל את ההזדמנות על מנת ללכוד את החלודה.

בחלק גדול מהמקרים עובר מעט זמן מהרגע שבו רואים את החולדה ועד שרואים אותה. המצבים כאלה, אפשר לנעול את החדר שבו מזהים את החולדה ולדאוג שלא יהיה לה מקום לברוח עד הגעת שירותי ההדברה. כמו כן, ניתן לנסות לפזר מלכודות נגד עכברים, אך צריך לקחת בחשבון את היעילות המוגבלת שלהן.

 

מה עושים אם יש חולדה בחצר?

כמובן שהסיכוי לפגוש חולדה בחצר, בגינה, במרפסת או בחוץ הוא גבוה יותר מאשר הסיכוי לראות אותה בתוך הבית. הסיבה לא קשורה בהכרח לתנאים בחצר לעומת בבית, אלא לזה שהיא עלולה להגיע החוצה בדרכה למקום אחר. לכן, חשוב לעקוב אחר סימנים חשודים לנוכחות חולדות בחצר: כמו למשל נשיכות על כבלים של חשמל, גללים קטנים על הדשא, פגרים מתים וכן הלאה.

בסופו של דבר, הרחקת חולדות היא תוצאה של שילוב בין שירותי הדברה ובעלי מקצוע לבין שמירה על היגיינה וניקיון. אם לעכברים או לחולדות לא יהיו מקורות מזון או מסתור, לא תהיה למכרסמים סיבה להגיע אל הסביבה הקרובה אלינו. אז אם רואים חולדה יותר מפעם אחת וחוששים לפגוש בה שוב, כדאי לבצע מהלך רחב יותר של ניקיון בחצר ובגינה. בנוסף, אפשר לנקות את הבית בצורה יסודית ולדאוג לסגור פחים או מוצרי מזון פתוחים.

חולדה בדירה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו