מה תפקידו של יועץ הקרקע?

תפקידו של יועץ קרקע יכול להישמע לנו לעיתים לא ברור, אבל תופתעו כמה אנו זקוקים לאיש מקצוע כזה בחיינו. יועץ קרקע הוא לא רק איש בנייה ואדריכלות, אלא אדם שעיקר מקצועו הוא התמחות בעולם הגיאוטכניקה, ויש לו ידע נרחב בתחום הקונסטרוקציה. באיזה שלב עולה צורך ליצור קשר עם יועץ קרקע, ומדוע עליכם לבצע זאת לפני רכישת השטח? במאמר זה נפרט לכם על הכל.

 

תפקידו של יועץ קרקע

יועצי קרקע הם אנשי אדריכלות שעובדים בענף הבנייה, ותחום ההתמקצעות שלהם הוא למעשה בניתוח היתכנות הקרקע. מה זה אומר בפועל? תפקידו של יועץ הקרקע הוא לבחון בזווית הנדסית את הקרקע ולאפיין את תכונות הקרקע, תנאי הקרקע, וכיצד ניתן לפעול בה מבחינת עבודות גיאוטכניות לפני הבנייה ועוד.

במידה ורכשתם שטח או שאתם רגע לפני רכישה, רצוי ומומלץ לבצע בדיקה כללית של הקרקע על מנת להבין מה התשתיות שעומדות לרשותכם. במצב כזה מומלץ לכם לפנות לחברה מקצועית כדוגמת גאוטסט קידוחי ניסיון שיוכלו להעניק לכם את כל השירותים הנלווים ליועצי קרקע ולעזור לכם בכל תחום הקשור לכך.

 

מדוע יש להזמין יועץ קרקע לפני תחילת בנייה?

למעשה לא יכולה להתחיל בנייה ללא תכנון של יועץ קרקע שיבדוק את ההיתכנות של השטח לקראת הבנייה. לאחר אישור הפרויקט, יועץ הקרקע מגיע בשלב די מוקדם. בחירת היועץ נעשית על ידי היזם או הקבלן ולרוב תתבצע דרך המלצות של אנשי מקצוע אחרים בתחום הבנייה.

תפקידו של יועץ קרקע בפרויקט הוא לחקור ולנתח את שכבות האדמה וסוגי הקרקע שנמצאים במגרש שיועד לבנייה. יועץ הקרקע מבצע את תפקידו על ידי קידוח התשתית ולמעשה הוא בונה את הקונסטרוקציה של המבנה העתידי שייבנה על אותו קרקע. חשבו על כך שיש שלל סוגי אדמה, ועל כל אחד מהם יש היתכנות בנייה אחרת. כל בנייה מתבצעת בדרכים שונות עם אביזרים אחרים, שכן, על חול רך ולח לא יבנו באותה צורה שבונים על אדמה יבשה.

 

מהם שלבי העבודה של יועץ קרקע?

לאחר שיועץ הקרקע מגיע לפרויקט ולשטח הבנייה, הוא מכין תכנית עבודה לביצוע סקירת קרקע. הסקירה מכילה דרישות לביצוע קידוחים ניסיוניים, בדיקות שדה ובדיקות מעבדה של הקרקע על מנת לדעת ממה היא עשויה במדויק. לאחר קבלת התוצאות של המעבדה ושל קידוחי הניסיון, מהנדס הפרויקט יוצר דו"ח שבו קיימות הנחיות כיצד יש לתכנן את יסודות המבנה ועבודות התשתית.

לאחר יצירת הדו"ח, הוא עובר אל מתכנן השלד ולאחר מכן נבנית יחד תכנית עבודה ליסודות הבניין על פי הנתונים והתוצאות של בדיקות הקרקע. לסיכום, תפקידו של יועץ הקרקע לוקח חלק גדול בהנדסת קרקע ושטח לקראת תכנון בנייה. היכולות שלו מתבטאות בעיקר בתחילת התכנון ולמעשה התוצאות הבדיקות של יועץ הקרקע הן הבסיס לכל הבנייה עצמה.

נדל"ן

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »