פרצו למחשב שלכם? כך תתמודדו – המדריך המלא

בעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים ומתנהלים, הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. במכשירים האלקטרוניים שלנו, כמו מחשבים וטלפונים חכמים, מאוחסן מידע כמעט אינסופי עלינו. למרבה הצער, ההתקדמות הטכנולוגית הביאה גם פשעים מסוג חדש – עבירות טכנולוגיה וסייבר, כמו פריצה למחשב האישי. אם פרצו למחשב שלכם, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא כיצד להתמודד עם המצב ולהגן על עצמכם.

 

מה הן עבירות מחשב?

עבירות מחשב מוגדרות בישראל על פי "חוק המחשבים", אשר קובע עבירות טכנולוגיה במחשב ואת העונשים הצפויים עבורן בחוק. מדובר בעבירות פליליות הנעשות באמצעות מחשבים וכלפי מחשבים, וביניהן פריצות ושליחת וירוסים, מחיקה ושיבוש של חומר מחשב, הפצה ואחסון של מידע כוזב, חדירה למחשב ו/או האזנות סתר, ושימוש במחשב לצורך עבירות פליליות, כגון הימורים, כופר, מרמה, הלבנת הון, פדופיליה ועוד.

פשעי מחשב

סימנים שנפלתם קורבן לעבירת מחשב

אם אתם חושדים שפרצו לכם למחשב, כדאי שתהיו ערניים לסימנים שיכולים להעיד על כך. ישנם מקרים שבהם הפריצה ברורה, וישנם מקרים יותר קשים לזיהוי, משום שלרוב האקרים אינם מודיעים על המתקפה שלהם.

הסימנים שצריכים להדאיג אתכם הם כאשר המחשב פועל לאט באופן חריג, הסיסמאות שלכם משתנות ללא הסבר, קופצות לכם פרסומות בכמויות גדולות, מופיעים לכם אייקונים אקראיים, אתם מקבלים הודעות על דליפות מידע, התראות מהאנטי וירוס, הודעות כופר ועוד. אם אתם חוששים, תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

 

צעדים ראשוניים

ראשית, עליכם לנתק את המחשב מהאינטרנט, לצורך הפסקת דליפת המידע ממחשבכם. אם יש לכם גיבוי, כדאי לפרמט את המחשב ואת הכוננים החיצוניים ולהריץ סריקת אנטי וירוס. בנוסף, יש לבצע בקרת נזקים באמצעות החלפת הסיסמאות שלכם, ביטול כרטיסי האשראי ועדכון חברים, משפחה וקולגות כדי שיתעלמו מהודעות חריגות שקיבלו מכם ברשתות החברתיות. אם אתם לא בטוחים לגבי אחד השלבים, היעזרו במומחה בתחום הסייבר.

לְנַתֵק

צעדים משפטיים

חשוב לזכור שפריצה למחשב היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. ניתן לנסות לפעול בעצמכם כנגד הפריצה, אבל אנחנו ממליצים לפנות אל משרד עו"ד פלילי מומלץ בעל ניסיון בעבירות מחשב וטכנולוגיה, במיוחד במקרים שעשויים לחשוף אתכם לסכנה, כמו הפצת מידע אישי. הגורמים המוסמכים לחקירת עבירות מחשב הם יחידות ייעודיות של המשטרה, אשר מבצעות חקירה סמויה כנגד החשוד, כדי למנוע העלמת ראיות. לאחר איתור החשוד, מבוצע מעצר וניתן לנקוט בצעדים משפטיים.

 

סיכום

בימינו, כאשר כל המידע שלנו מאוחסן בטלפון ובמחשב, פריצה למחשב היא ממש כמו פריצה לבית, וזו יכולה להיות חוויה מצלקת. כדי להימנע מפריצה למחשב הקפידו על שינוי סיסמאות תדיר, הורידו אפליקציה לאימות דו שלבי, בצעו סריקות אנטי וירוס והיזהרו מאתרים חשודים. אם המחשב שלכם כבר נפרץ, אנחנו ממליצים לכם לעקוב אחר השלבים שציינו ולפנות למומחה סייבר ולייעוץ משפטי.

מחשב

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »